כמה עולה מלגזה חדשה?

כמה עולה מלגזה חדשה

מלגזה הינה כלי רכב בלתי נפרד מהליך ייצור וניהול מלאי

לא ניתן היום לדמיין תעשייה שאינה עושה שימוש כזה או אחר במלגזות כחלק מהפעילות העסקית שלה, בין אם זה בשינוע מוצר במערך ההפצה ובין אם לסדר מלאי במרכזיים לוגיסטיים ועד העמסת ופריקת סחורות בשדות תעופה ונמלים. מלגזה כידוע הינה כלי רכב אשר מורכב עליו אמצעי לנשיאת משקלים המשמש לרוב להעברת מטען למרחקים קצרים. אז מה חשוב לדעת לפני שרוכשים מלגזה? ועל מה בעצמם אנחנו משלמים?

כמה עולה מלגזה חדשה

מלגזה ניתן לרכוש במגוון גדלים וסוגים

מנוע המלגזה – מלגזות מתחלקות לרוב לשני סוגים עיקריים – אלה המונעות על ידי דיזל והמונעות על ידי חשמל. מלבד ההבדל הברור במקור הכוח קיים גם הבדל ביכולת ההרמה של כל מלגזה, הכלים המונעים בדלק לרוב הם בעלי כוח רב יותר ויכולים לסחוב משקלים גדולים, אבל אינן מתאימות לעבודה בחללים סגורים מכיוון שפולטות גז ככל רכב אחר השורף דלק, לכן חשוב לקחת בחשבון היכן ברצונכם למקם את הכלי לפני הרכישה.
עומס עבודה – מחיר המלגזה מושפע, בין היתר, מהמשקלים אותם נרצה לשנע. כלי אשר מסוגל לסחוב משקלים כבדים במיוחד יעלה יותר, לכן חשוב לדעת לפני הרכישה מהו העומס הנדרש מהכלי על מנת לא להוציא כסף רב על כלי חזק יותר מהצרכים שלשמם נקנה.
דרישות מיוחדות – אם השימוש שלכם בכלי הוא חורג מהשימוש הקלאסי של המלגזה הן בתנאי השטח של העבודה או בצורך בראשי הרמה שונים ושיטות הרמה שונות, ישנם תוספות אשר ניתן להרכיב למלגזה בצורה של רצועות הרמה או כלים מיוחדים אשר הוספתם גם כרוכה בעלות מסוימת שיש לקחת בחשבון.

טווח המחירים

מחירי מלגזה משתנים בהתאם לפרמטרים שונים: גודל המלגזה וכושר הנשיאה שלה, סוג המלגזה – חשמלית, דיזל, סולר, סוג היצרנית (טויוטה, דוסאן ועוד), דירוג הבטיחות שלה ועוד. מחיר מלגזה חשמלית משנת 2016 נע באזור 95,000 ₪ ומעלה כשמלגזת דיזל תעלה פחות. כאמור, המחירים משתנים בהתאם לסוג המלזגה ולכן מומלץ קודם לבחון את סוגי המלגזות השונים, לראות איזו מלגזה מתאימה לצרכים שלנו ורק אז לבצע השוואת מחירים מועילה.

מלגזה היא הכלי המחבר בין מרכיבי הייצור וההפצה בחברה

אם אתם שוקלים לרכוש מלגזה, ודאי אתם מבינים את ערכה לחברה, מלגזה יחד עם נהג מוסמך עשויים להקפיץ את היעילות של הליך הייצור או ניהול המלאי שלכם. חשוב לזכור אבל כי מלגזות יש לרכוש מחברה מקצועית ומוכרת אשר תתאים את הכלי הנכון לצרכים של העסק שלכם, זאת ועוד תמיד כדאי לחשוב גם על העלויות הנלוות למלגזה כגון דלק ונהג. לאחר שכל זה נאמר חשוב לציין כי אם ברצונכם לרכוש מלגזה לצורך פרויקט קצר או עבודה בודדת ניתן לוותר על הרכישה ולהסתפק בהשכרת הכלי לפרק הזמן הרצוי.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן