כמה עולה מלגזה חשמלית?

מלגזה
מלגזה
מלגזה

אחד מהכלים הפופולאריים ביותר בתחום התעשייתי, בתחום הבניה, או לכל עסק המתעסק עם שנוע של דברים כבדים. מלגזה חשמלית היא מהכלים הנוחים ביותר והאיכותיים ביותר לשנע ציוד כבד. יש לה מגוון יתרונות רחב, אין צורך להפעיל כלל כוח, גם לא על מנת להרים את הציוד אל המנשא, וגם לא לגרור את המנשא עם הפעלת כוח, הכל מתבצע בעזרת הרכב הקטן, שמשנע את עצמו. בתא קטן יושב נהג, ומתפעל את הרכב. יתרון נוסף שלה הוא שהיא פשוטה מאוד לתפעול, ואין צורך בהכשרה או רישיון מיוחד על מנת לנהוג עליה, הכל מתבצע בקלות ובפשטות רבה. אז כמה היא עולה לנו? ומה הפרמטרים המשפיעים על המחירים שלה? הכל בהמשך.

הפרמטרים המשפיעים על מחיר מלגזה חשמלית

ראשית חשוב לזכור דבר ראשון, מלגזות חשמליות הן סוג אחד של מלגזות, וישנן כמובן גם את המלגזות הפועלות על דלק (נקראות גם מלגזות דיזל). כמובן שהמלגזות החשמליות כרוכות במחיר גבוה יותר, וזהו פרמטר שמשפיע על המחיר. בנוסף לכך ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על מחירה:

גודל וכמות מצברים

מדובר כמובן במלגזות הנטענות על חשמל. בדומה לסוללות לטלפונים ניידים לדוגמה, אצל המלגזות מדובר במצברים חשמליים. ככל שגודל המצברים גדול יותר, וכמות המצברים רבה יותר, כך שעות התפעול עד לטעינה מחדש יהיו גבוהות יותר. המדידה נעשית על פי אמפר/שעה, כלומר, ככל שהאמפר/שעה יהיה גבוה יותר, כך הרכב יעבוד יותר זמן. זהו כמובן פרמטר המשפיע על המחיר, ככל שכמות המצברים תהיה יותר גבוהה, המחיר יגדל.

טכנולוגיה ושיפורים

כמובן שעם הזמן ועם התקדמות הטכנולוגיה המלגזות עוברות שיפורים ושדרוגים שונים. דוגמה לכך היא מד שעות עבודה לדוגמה, שמראה כמה זמן נשאר לרכב להמשיך לעבוד. כמובן שככל שהרכב יותר חדש מבחינה טכנולוגית, מחירו יושפע בהתאם.

כמות הרמה

ישנן מלגזות אשר באפשרותן להרים יותר משקל, ישנן כאלה שפחות. כמות ההרמה כמובן משפיעה על המחיר.

שנת הייצור

בדומה למכוניות, ככל ששנת הייצור חדשה יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר.

טווח המחירים

כאמור, מחירי מלגזה חשמלית מושפעים מפרמטרים שונים. טווח המחירים הכללי נע בין קרוב לעשרת אלפים שקלים, לבין כמה עשרות אלפי שקלים. כל זאת בהתאם לגודל וכמות המצברים, לחידושים הטכנולוגיים, כמות ההרמה של המלגזה, שנת הייצור וכדומה.

לסיכום, נראה כי מלגזה חשמלית מושפעת ממחירים שונים, ויקרה יותר ביחס למלגזות המונעות באמצעות דלק. עם זאת, חשוב לזכור כי למלגזות החשמליות יתרונות רבים, ביניהם האופציה לטעינת המצברים שלהן ולחיסכון בדלק, וכמובן שמדובר במלגזות ידידותיות יותר לסביבה שאינן מזהמות אותה. כך שאין ספק שאומנם המלגזות החשמליות יקרות יותר, אך לטווח הרחוק הן יכולות להיות חסכוניות יותר, וכמובן שהן שומרות היטב על הסביבה שלנו.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן