כמה עולה מלגזה יד שניה?

מלגזה יד שניה

מלגזה יד שניה יכולה להתאים לקבלנים, לחברות שמתמחות בשירותי לוגיסטיקה ולאנשי מקצוע בתחום ההובלות, החקלאות והשינוע. עלות המלגזה נקבעת על פי פרמטרים מסוימים ובכל מקרה היא משתלמת בהשוואה לרכישה של כלי רכב חדשים

ההבדלים במפרט הטכני בין מלגזה חדשה או יד שניה קטנים מכפי שנהוג לחשוב. היות והעלות של מלגזה חדשה עשויה להגיע למאות אלפי שקלים, האופציה של רכישת מלגזה יד שניה היא בדרך כלל מתכון בטוח לחיסכון משמעותי. מלגזה מן הסוג הזה מיועדת לאנשי מקצוע בענף הבנייה והיא יכולה לסייע לקבלנים ונותני שירות. בנוסף, המלגזה היא כלי רכב ממונע המשמש להעמסת ותובלת מטען למרחקים קצרים. אפשר לשלב אותו בפתרונות לוגיסטיים, בפרויקטים בתחום ההובלה ובענף החקלאות.

המלגזה היא ציוד הכרחי בתחומי התעשייה והמסחר. יש מגוון רחב של מלגזות ולכל אחת יתרונות וחסרונות אחרים, אך המאפיין המשותף הוא סיוע בתפעול השוטף של מפעלי ייצור, סדנאות עבודה ומחסנים. המלגזה מתאימה לעבודה בחלל הפנים או החוץ וההוצאות עליה כוללות גם את ההשקעה הראשונית וגם את עלויות התחזוקה.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר פרמטרים בולטים שקובעים כמה תעלה מלגזה יד שניה:

א. סוג הנעה – מלגזה היא כלי רכב בעל מנוע המופעל באמצעות גז פחמימני מעובה, בנזין או דיזל. יש גם דגמי מלגזות עם מנוע חשמלי. ככל שהמנוע מתקדם וחסכוני יותר, כך העלות הראשונית של המלגזה צפויה לגדול ועלות התחזוקה לרדת.

ב. יד ושנת ייצור – המונח יד שניה מתייחס לכל מלגזה משומשת, אך בפועל יכול להיות שמדובר על מלגזה שעברה מספר בעלים. כדאי לבדוק את הנתון הזה מראש ולהשוות אותו מול שנת הייצור. מלגזה משנת ייצור עדכנית תהיה יקרה יותר בהשוואה למלגזה ישנה.מלגזה יד שניה

ג. דירוג בטיחות – נהוג לדרג את רמת הבטיחות של המלגזה לפי עומס מקסימאלי ומרכז כובד קדמי. המידע על מרכז הכובד והעומס ממוקם על גבי שלט קטן המסופק על ידי היצרן, אך הוא יכול לשמש גם לקביעת המחיר. יש לבדוק את דירוג הבטיחות של מלגזה מסוימת לפני שמכניסים אותה למפעל או מאשרים את השימוש בה עבור העובדים.

ד. מותג – בענף הרכב יש משמעות כלכלית גדולה למותג. ככל שהמותג מוכר ובעל מוניטין חיובי יותר, כך המחיר הצפוי על מלגזה יד שניה יעלה. אפשר להשוות בין סוגי מלגזות ומותגים ולהתייעץ עם אנשי מקצוע במקרה של התלבטות.

טווח מחירים

העלות הממוצעת של מלגזה יד שניה היא 15,000-120,000 ש"ח. מלגזה יד ראשונה משנת 2009 תעלה 95,000 ש"ח, לעומת מלגזה שנת 1994 שתעלה 20,000 ש"ח. לצורך השוואה, מלגזת דיזל שנת 2008 תעלה 45,000 ש"ח. מלגזת 7 טון משנת 1995 תעלה 22,000 ש"ח ומלגזת דיזל 2015 תעלה 88,000 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן