כמה עולה מנדף למסעדה?

שיפוץ מטבח

במקומות רבים, יש צורך בהתקנה של מנדף. בין השאר במטבחים פרטיים, עולה הצורך לשמור על הסביבה של המטבח והסלון נקיה מעשן, מאדים ומריחות לא נעימים. כמובן שגם במקומות ציבוריים ומסחריים, לא רק שיש צורך – אלא יש אפילו חובה להתקין מנדף. כך למשל במטבחים של בתי מלון, בבתי קפה ובמסעדות – חובה להתקין זאת. לכן ,כשאתם מקימים עסק חדש, עליכם לשקלל בין השאר עלויות של מנדף למסעדה מחיר, ולדעת כמובן, מה משפיע על המחיר של המנדף. יש כמה פרמטרים, משום שיש סוגים שונים של מנדפים, והדבר יכול להשפיע על המחיר הסופי באופן משמעותי מאד.

כך תדעו כמה לשלם עבור המנדף

  • חדש או יד שניה? – נתחיל בכך, שיש הבדל משמעותי מאד בין מנדפים חדשים, לבין מנדפים מיד שניה. הפער
    כמה עולה מנדף?
    כמה עולה מנדף?

    יכול להיות באלפי שקלים, ואף מעבר לכך. מדוע הפער כה גדול? ככל הנראה משום שרוב האנשים, מסתייגים, ובצדק רב, מרכישה של מנדפים מיד שניה. כדאי לזכור שמנדפים משומשים עלולים להיות בעיתיים מאד, ולא תמיד ברור האם הם בכלל בטוחים לשימוש – ומכאן הם מוצעים במחירים נמוכים מאד. המנדפים החדשים לעומת זאת, עומדים בכל התקנים המוכרים, הם בטוחים לגמרי לשימוש ואין איתם בעיות – ולכן גם המחיר שלהם יהיה בהתאם.

  • סוג המסנן – לכל מנדף יש מסנן משלו, אשר תפקידו לבצע עבודת סינון, בין השאר לגזים, מוצקים ונוזלים אשר יכולים להצטבר בו. כך למשל, המסנן יכול לסייע מאד בסינון של חלקי פיח, ולעתים גם באדים של שמן. שימו לב כמובן, כי עלולים להיות הבדלים משמעותיים במחירי המנדפים, לפי סוג המסנן שלהם. מסנן פשוט, יכול כמובן להוריד את הערך של המנדף, אך מסנן איכותי יותר, שגם דור שפחות החלפה – יכול לייקר את המחיר של המנדף באופן משמעותי. יש כמובן גם טווח מחירים נרחב למדי באמצע, שיוכל להתאים לרבים מכם.
  • גודל המנדף – כמעט אין צורך לציין, כי הגודל של המנדף משפיע מאד על המחיר שלו. מנדפים גדולים יותר, הם מנדפים שיכולים להתאים למטבחים גדולים – אבל כמובן שעלותם תהיה גבוהה הרבה יותר. לעומת זאת המנדפים הקטנים יכולים להתאים למטבחים פרטיים, או למטבחים מסחריים אך קטנים יחסית. שימו לב שאם באמת המטבח קטן, אין טעם במנדף גדול, וזה גם תלוי כמובן בשעות הפעילות של המטבח, וכמה זמן הוא פעיל. מטבח שפעיל רק 5 שעות ביום לא צריך מנדף ענק – אבל מטבח שפעיל 12 שעות זה סיפור אחר לגמרי, בוודאי אם זה על בסיס יומיומי. כלומר – לא להתקמצן, כשהמטבח פעיל במיוחד.

 ומהו המחיר הסופי?

מנדף למסעדה מחיר זו, אם מדובר על מנדפים מדי שנה יכול להגיע גם ל7,000 ש"ח. המנדפים החדשים לעומת זאת, יהיו בטווחי מחירים שבין 15 ל40 אלף ש"ח – תלוי כאמור בסוג המנדף.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן