כמה עולה מסור עגול

מסור עגול

מסור עגול: חלק בלתי נפרד מכלי העבודה

 

כשאנו חושבים על כלי עבודה אנו מיד חושבים על מסור, אותו כלי שאחראי לניסור של חלקים שונים מעץ ועד מתכת, זכוכיות ופלסטיק, בצורה מדויקת להפליא. למרות שהמסור הרגיל שאנו חושבים עליו עוד מתקופת הסדרות המצוירות הוא המסור הידני, זה שבעזרתו ראינו את הדמויות המצוירות חותכים עצים, חיתוך עצים ופלטות עץ בימינו מתבצעים בקלות רבה יותר עם מסור עגול. זהו מסור שלמעשה דומה לדיסק אך לא להתבלבל, מדובר על מסור איכותי ביותר שמבצע חיתוך ברמות דיוק עד מילימטרים ספורים.

כמה עולה מסור עגול?

 

מסור שרשרת עגול עולה בין 500 ל-3000 שקלים ומיד אפשר למצוא מסורים יד שנייה זולים יותר או מסורים יוקרתיים יותר. יש חברות מובילות בתחום כלי העבודה הידניים והחשמליים כמו למשל מקיטה היפנית והמסורים שלה יעלו מעט יותר אך הכי חשוב זה לקנות מסור איכותי ואמין. המחירים משתנים בהתאם לגודל הלהב, למנוע המסור, לעמידות שלו, לשם המותג וכמובן לכמות הלהבים. כל הפרמטרים האלו צריכים להישקל היטב ולזכור שקונים מסור לטווח הארוך ולכן כדאי להשקיע.

מדוע מספר השיניים משמעותי?

 

אמנם ניתן למצוא מסורים עגולים עם יותר שיניים בלהב המסובבת מאשר אחרים ועדיין הם יהיו זולים יותר אך למעשה ככל שיש יותר שיניים המסור טוב יותר כיוון שהוא חותך מדויק יותר. ככל שיש יותר להבים החיתוך מתבצע באופן חלק יותר בלי 'לקרוע' את העץ כיוון שבכל סיבוב המרווחים בין הלהבים הם אלו שיוצרים את פערי החיתוך שמכערים את העבודה הסופית. מספר שיניים נמוך יותר יכול לגרום לעץ להתחמם יתר על המידה וכך למעשה לגרום לנזקים אחרים של ניצוצות שיגרמו לשריפה במקרים נדירים, בדרך כלל מנסורת שעפה מהמסור.

עמידות תעלה לכם יותר

 

לא מעט פעמים אנו מחליטים לבחור כלי עבודה זולים יותר ומשלמים על כך בטווח הארוך בהחלפה שלו. מסור עגול הוא כלי חשוב מאוד שלא יכול לאכזב אתכם בעיקר אם אתם צריכים אותו למטרות עבודה שגרתית ולא לעבודות ביתיות או נגרות כתחביב. חשוב מאוד לרכוש את המסור הכי טוב עבורכם ולהתאים אותו לפעולות שאתם מבצעים. לא תמיד יהיה צורך במנוע חזק במיוחד ולא תמיד יהיה צורך בשיניים רבות אך עמידות המסור היא דבר חשוב שתמיד חשוב לקחת בחשבון.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן