כמה עולה מערכת גילוי אש לבית?

גילוי אש

מערכות גילוי אש מותקנות בבתים פרטיים במטרה לייצר התרעה אפקטיבית במהלך דליקה או שריפה. המערכת מבוססת על מרכיבים טכנולוגיים מתקדמים המאפשרים גילוי אשזיהוי מוקדם של עשן. מערכת גילוי וכיבוי אש נפוצה גם בבניינים משותפים והיא מותקנת במשרדים, עסקים ומפעלים על פי חוק והוראות רשות הכיבוי וההצלה.

יש שונים שונים של מערכות ובעיקר כדאי להבחין בין אמצעים המיועדים עבור גילוי אש ועשן בלבד, לבין מערכות אוטומטיות לכיבוי אש כגון ספרינקלרים או כיבוי בגז. אפשרות אחרת היא להתקין מערכות פינוי ושחרור עשן המיועדות למנוע הצטברות של עשן במבנה.

גורמים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים הקובעים כמה תעלה התקנה של מערכת גילוי אש בבית:

א. סוג הציוד – מומלץ לנצל את ההזדמנות ולהתקין מערכת הכוללת מלבד אמצעי גילוי וכיבוי גם מטף. התקנה של מערכת כזו יקרה יותר אך היא משתלמת בטווח הקצר והארוך.

ב. סוג המערכת – ככל שהמערכת משוכללת ויעילה יותר, כך המחיר שלה צפוי לעלות עבור הלקוח.

ג. תקשורת – יש מערכות גילוי אשן המציעות לא רק התרעה, אלא גם מתקשרות אליכם ואל מכבי האש בעת ובעונה אחת בדיוק כאשר פורצת שריפה. מערכת כזו יעילה בבתים עם ילדים קטנים והיא יכולה להציל חיים.

ד. תשתית המים והחשמל – במקרים רבים נאלצים המתקינים לבצע התאמה של תשתית החשמל והמים במטרה להתאים אותם אל המערכת.

טווח מחירים

מערכת גילוי אש עצמאית שאינה מחוברת לאף מערכת חיצונית תעלה עשרות שקלים בלבד בטווח של 30-100 ש"ח. מנגד, התקנה של מערכת גילוי עשן עם תקשורת חיצונית תעלה 3,000-5,000 ש"ח. הכל תלוי בגורמים שצוינו לעיל וגם בגודל הבית או בדרישות מיוחדות אותן מציב הלקוח. הדבר החשוב הוא לבצע את ההתקנה באופן מקצועי ועם חברה בעלת רישיון.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן