כמה עולה מערכת VRF?

מערכת VRF

מהן בדיוק מערכות VRF, ומהם היתרונות שלהן במיזוג חללים גדולים?

בתור התחלה, עלינו להבין מהי בדיוק מערכת VRF וכיצד היא עובדת. ובכן, VRF – Variant Refrigerant Flow – היא מערכת המבוססת על זרימת אוויר ושינוי נפח קירור במרחב. למעשה, מדובר במערכת מיזוג שידועה גם בשם אינוורטר – שכן זוהי הטכנולוגיה שבה עושים שימוש במערכות אלה. מערכת ה-VRF שומרת על טמפרטורה קבועה במרחב בכל עת, וממזגת את המרחב כולו בצורה אחידה ואיכותית, גם כאשר מדובר במרחבים גדולים במיוחד בעלי נפח גבוה. העבודה הרציפה של יחידת האינוורטר גם חוסכת בחשמל, במקום להיכבות ולהידלק בכל עת כמו מדחסים של מזגנים מיושנים – וכך למעשה מדובר בטכנולוגיה המתקדמת והאיכותית ביותר כיום בשוק המגזנים. כעת, נבין בדיוק כמה התענוג הזה צריך לעלות לנו.

מערכת VRF

כמה עולות מערכות VRF? מה יכול להשפיע על המחיר הזה?

• כמה זה עולה? מערכת VRF איכותית יכולה להיות בעלת טווח מחירים נרחב למדי – ממחירים של 2,000 ₪ עבור מערכות בסיסיות בכוח של 1 כ"ס, ועד מחירים של 15,000 ₪ למערכות של מזגנים מרכזיים וחזקים המשמשים עבור קירור אפקטיבי של בתים שלמים ושל מרחבים גדולים במיוחד. הטווחים המדויקים נעים עד 3,500 ₪ למזגנים של 1 כ"ס, עד 7,000 ₪ ל-2.5 כ"ס, ועד 10,000 למזגנים של 5 כ"ס.
• מה משפיע על המחיר? לא מעט פרמטרים יכולים להשפיע על מחיר ההתקנה של מערכת VRF, וגם זה מחיר שחשוב לקחת בחשבון. התקנה מסובכת על גג רעפים, לדוגמה, תעלה את המחיר בהיקף של 10 עד 15 אחוזים, וכפי שבוודאי הבנתם גם סוג המזגן עצמו וגודל המרחב הם בעלי חשיבות גבוהה במיוחד למחיר שתשלמו – מזגנים מרכזיים מול מיני מרכזיים, מזגנים עיליים וכדומה.

השקעה במערכת מיזוג איכותית היא הכרחית עבור כל מרחב עסקי או ביתי

מערכת VRF איכותית היא מערכת שמבטיחה איכות חיים גבוהה במרחב בו היא מותקנת, דרך יצירת סביבת חיים נעימה ומאוזנת באופן רציף, ללא עליות וירידות בטמפרטורה, ועם חיסכון משמעותי בחשמל לאורך זמן. השקיעו היטב במערכת שכזו לבית או לעסק – ודעו כמה כדאי לכם לשלם עליה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן