כמה עולה מפוח אויר?

 

מפוח אויר הינו משאבה המניע את האוויר על ידי פעולת יניקה או פעולת דחיפה.

כיום, כאשר המודעות לזיהום אוויר גבוהה יותר מאי פעם, לאור המחקרים הרבים אשר הוכיחו שמחלות רבות נגרמות בשל זיהום אויר במקומות עבודה שונים, גובר כל העת הביקוש למפוחי אוויר תעשייתיים על מנת לדאוג לאוויר נקי ולאוורור נאות של כל מקום בו הוא נצרך.

כיצד פועל המפוח?

המפוח פועל על עיקרון של יניקת אוויר והוצאת אותו אוויר אל מחוץ לחלל כאשר הוא מכניס בו זמנית אויר חדש ונקי. זאת אומרת שהמפוח מסנן עבורנו את האוויר מפני הגורמים המזהמים השונים המצויים בו. עם השנים הפך המפוח למוצר חובה בכל מפעל תעשייה. במטבחים ובמסעדות, במפעלים שונים, תעשייה וחקלאות וכו' .

למה חשוב השימוש במפוח?

בכל מקום תעשייה קיימת מטבע הדברים הצטברות של אדים רעילים באוויר עם חלקיקים שונים אשר נוצרים תוך כדי התהליכים השונים בעבודה. במקומות כאלו נדרש אוורור תמידי על מנת לנטרל את כל אותם החלקיקים והרעלים הבלתי רצויים. המפוחים הם אלו שמתגייסים לטובת ניקוי וטיהור האוויר אותו אנו נושמים. כך נשאר לנו אוויר נקי מריחות, מעשן ומדו תחמוצת הפחמן כמו גם מגרגרי אבק או מאדים רעילים העלולים להזיק לבריאות האדם במיוחד כאשר ההיחשפות לכל אותם רעילים היא לאורך זמן ולעיתים אף משך שנים ארוכות של עבודה באותו מקום שאינו מאוורר כראוי.

איך תבחרו מפוח?

השיקול הכלכלי משחק גם פה כאשר מדובר בבחירה של המפוח. לא נוכל לענות על השאלה כמה עולה מפוח אויר היות והמחירים משתנים על פי יכולת האוורור שלהם ומידת הצריכה של החשמל. במקומות תעשייה שונים פועלים המפוחים סביב השעון ללא הפסקה וכמובן שהעובדה הזו משפיעה על חשבון החשמל הסופי באופן משמעותי. כיום ישנו פיתוח מיוחד של מפוחים הפועלים היטב אך עם צריכת חשמל נמוכה באופן משמעותי. כך שגם אלו שעוד התלבטו האם להוסיף גם את המפוח לסעיף של מוצרי החשמל בעסק שלהם, הרי שהאפשרות לרכוש מפוח חסכוני בצריכת החשמל שכנעה גם אותם לדאוג לאיכות החיים שלהם ושל העובדים שלהם ולאוויר הצח בבית העסק.

נוכל לסכם ולומר כי אין לוותר על המפוח במיוחד באזורים בהם ישנו זיהום אוויר גבוה. כי ניתן בהחלט למצוא מפוח שלא יכביד מידי על חשבון החשמל ויבצע את מלאכתו נאמנה על פי כל הפרמטרים והדרישות של מכוני התקנים ושל כלל רשויות הכיבוי בארץ ובעולם.

המחירים של המפוחים תלויים כמובן באיכות אבל בעיקר בגודל שלהם…
בכל אופן הכי נמוך שמצאנו זה בערך 300 ₪ והכי יקר זה 1200 ₪.
תעשו בדק בית קודם לכן ותראו מה המפוח שאתם צריכים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן