כמה עולה מפריד שומן?

מפריד שומן

מפריד שומן הוא מכל שמותקן בבתי עסק מסוימים במטרה להפריד בין שומנים ונוזלים. ההפרדה מתבצעת טרם העברת השפכים למערכת הביוב העירונית והיא חשובה בגלל מספר סיבות.
ראשית, הפרדה מוקדמת מונעת סתימות במערכת הביוב ומנטרלת מראש ריחות לא נעימים. היא קריטית לשמירה על איכות הסביבה ולמניעת זיהום במי תהום. את הפרדת השומנים יש לבצע גם בתחנות דלק, בתי מלון, מטבחים תעשייתיים, משחטות ועוד וניתן להיעזר במכל לטובת הפרדת חומרים אורגניים.
שנית, ניתן לשאוב את המכל אחת לתקופה מסוימת על ידי ביובית ולהעביר את השמנים או הדלקים לאתרי הטמנה מורשים. כך מבטיחים פעולה רצופה של המכל ומונעים נזקים בלתי הפיכים עבור מערכת הביוב והסביבה.

פרמטרים המשפיעים על המחירמפריד שומן

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה מפריד שומן:
א. נפח – הגורם העיקרי שמשפיע על מחיר המכל הוא הנפח. הגודל הסטנדרטי הוא של 600 ליטר, אך בבית פרטי ניתן להסתפק בנפח הרבה יותר קטן. לעומת זאת, בבתי מלון או מפעלי תעשייה יש צורך במכל בגודל של אלפי ליטרים לפחות.
ב. מפרט טכני – ניתן למצוא פערים של עשרות אחוזים בין מפרידי שומנים עם מפרט טכני שונה. ההבדלים במחיר נובעים מנתונים כמו קוטר כניסה ויציאה, קוטר פתח עליון, נפח פעיל, מספר פתחים, מידות כלליות וכדומה.
ג. טכנולוגיית ייצור – הדרישה להתקנת מפריד שומן לא קיימת רק בישראל, אלא נפוצה במדינות מערביות נוספות ברחבי העולם. כתוצאה מכך, החלו טכנולוגיות ייצור חדשות להשפיע על הענף. המשמעות היא אפשרות בחירה בין אפשרויות טכנולוגיות שונות שלכל אחד מהן טווח מחירים אחר.

 

טווח מחירים

מפריד שומן ודלק בנפח של 300 ליטר עולה בממוצע 6,000 ש"ח, לעומת מכל של 600 ליטר בטכנולוגיה דומה שיעלה 9,000-10,000 ש"ח. מכל של 1,200 ליטר יעלה 13,000 ש"ח ומכל של 3,600 ליטר כבר יעלה 28,000 ש"ח.
לצורך השוואה, מכל של 5,200 ליטר יעלה 38,000 ש"ח בממוצע ומכל של 6,800 ליטר יעלה 45,000 ש"ח. במפעלי תעשייה גדולים משתמשים במכלים של 10,000 ליטר במחיר של 77,000 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן