כמה עולה מרכזיה ביתית?

מרכזיות1 IP

מרכזיות1 IPמרכזיה ביתית מציעה סל רחב של יתרונות עבור לקוחות במגזר הפרטי. ראשית, היא מעניקה את האפשרות לנהל שיחות בין קומות בבתים גדולים. המרכזיה מתאימה למשפחות עם ילדים, למקומות בהם מתגוררים קשישים או בעלי מוגבלויות, ולכל מי שרוצה לשמור על קשר איכותי וזמין 24 שעות ביממה. המרכזיה לא תלויה בגורם חיצוני, ופועלת בתוך הבית גם במצבי חירום. שנית, המרכזיה משפרת את תחושת הביטחון. אפשר להשתמש בה, על מנת לבדוק את מצב בריאותם של חולים, ולנצל את היתרונות שלה בכל רגע נתון.

מבחינה טכנולוגית, קיימת אפשרות לבחור בין מרכזיות ip לבין פתרונות תקשורת אחרים. מרכזיות ip מעבירות את שיחות הטלפון על גבי רשת האינטרנט, כתחליף לקווי הטלפון הרגילים. השימוש ברשתות מחשבים ובאינטרנט מוביל להוזלת עלויות ההקמה והתפעול של מערכת הטלפוניה. יתרון זה מגולם ישירות במחירים נמוכים ללקוח, ובא לידי ביטוי בעיקר בעת ניהול שיחות בינלאומיות, אך גם בשימוש במערכת בתור מרכזיה ביתית.

מה המרכיבים המשפיעים על המחיר?

לפני שבוחרים בין מרכזיות ip לבין פתרונות תקשורת ביתיים אחרים כדאי לדעת אילו מרכיבים משפיעים על המחיר הסופי:

מספר קווים חיצוניים ומספר שלוחות

ככל שהמרכזיה כוללת מספר גדול יותר של קווים חיצוניים או שלוחות, כך צפוי מחירה לעלות.

תכונות מיוחדות

מרכזיות ip או מרכזיה ביתית כוללות תכונות כגון שיחה מזוהה, נתב שיחות, העברת שיחות, חטיפת שיחות, שליטה במשך זמן השיחה, חסימת שיחות, שיחה ממתינה ותכנות מרחוק. מי שמעוניין להוסיף פונקציות מיוחדות כגון שלוחה מצלצלת יכול לברר לגבי דגמים ספציפיים, אך כדאי לקחת בחשבון שהעלות יכולה להיות יקרה יותר.

התקנה עצמית או מקצועית

את רוב המרכזיות הביתיות ניתן להתקין בצורה עצמית וכך לחסוך בהוצאות. המרכזיות מגיעות עם הוראות התקנה פשוטות, ואין צורך ברקע מיוחד על מנת להבין אותן.

יחידת אינטרקום

יש בתים פרטיים המעוניינים לשלב מרכזיה עם יחידת אינטרקום. עלותה של יחידה זו נעה סביב 100-300 ש"ח, בהתאם ליצרן לתכונות אחרות. לא תמיד יש צורך ביחידת האינטרקום, ולכן כדאי להתייעץ עם איש מקצוע לפני שמקבלים החלטה.

טווחי מחירים של מרכזיות ip ומרכזיה ביתית

כדאי לציין, כי יש מערכות ביתיות ומרכזיות ip שניתנות לשדרוג. כאשר לקוח בוחר מרכזיה עליו לקחת בחשבון את הטווח הקצר והארוך, ולנסות לברר מראש האם הוא יזדקק לשיפורים או לתוספות. באופן כללי, העלות של מרכזיה ביתית צפויה לעמוד על 800-1,500 ש"ח. מרכזיות ip יקרות יותר, וזאת במסגרת חבילות משולבות לעסקים. על אף שינויים טכנולוגיים הצפויים להיכנס לתוקף בשנים הקרובות, סביר להניח כי המחירים לא ישתנו.

לסיכום, מרכזיה ביתית היא פיתרון מצוין לבתים גדולים, וללקוחות המעוניינים לשפר את מערכת התקשורת. כדאי לצייד את הבית במרכזיה מן הסוג הזה, לבחור מוצר במחיר משתלם, וליהנות ממנו לאורך זמן מבלי לשאת בהוצאות נוספות.

באדיבות חברת טו.בי.נט – 2Bnet

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן