כמה עולה מרכז לוגיסטי לעסקים?

יותר ויותר עסקים, מבינים כי הם זקוקים לשטח עבור מוצרים שונים, ועל כן – הם צריכים לחפש שטח מסחרי להשכרה או לחפש שטח של מרכז לוגיסטי. יש לזכור כי המרכזים הלוגיסטיים, מאפשרים לעסקים רבים לאחסן לא בהכרח מוצרים רגילים – לא פעם מדובר על ציוד מכאני שלם, ועל ניהול ברמה גבוהה מאד. השאלה היא כמובן, כיצד אפשר לקבוע את המחירים עבור המבנים הלוגיסטיים והמרכזים הללו? כיצד מחירי השכירות נקבעים ומה יכול להשפיע על המחיר שלהם כלפי מעלה או כלפי מטה?

 

השפעות שיכריעו מה יהיה מחיר השכירות

  • גודל – עליכם קודם כל לשים לב, כי המחיר עבור מרכז לוגיסטי תלוי מאד בגודל שלו. באופן כללי, יש כמה קטגוריות למרכזים הלוגיסטיים מבחינת השטח שלהם – עד 500 מ"ר, עד 1000 מ"ר, עד 3000 מ"ר, וכל מה שיותר מ30שטח מסחרי להשכרה00 מ"ר. באופן טבעי, אם אתם שוכרים שטח גדול יותר במרכז הלוגיסטי, אפשר לצפות לכך שהמחירים יעלו בהתאם. כמובן שאתם צריכים לבצע כאן חישוב נכון. מצד אחד – לא תרצו לבחור שטח קטן מידי רק בגלל מחיר, אחרת אתם תהיו במצב שבו אין לכם מספיק מקום, וחבל על הכסף ששילמתם אפילו עבור השטח הקטן. מהצד השני, לא כדאי לשלם סתם מחיר גבוה מידי על שטח גדול שלא תשתמשו בו לעולם. כדאי לחשוב על הרחבה של העסק שלכם בעתיד, וכך לבחור במרכז שיהיה לכם בו מקום – אבל שלא יהיה חצי ריק.

 

  • מיקום – יש להבין כי המחיר לשכירות של מרכז לוגיסטי, תלוי מאד גם במיקום שלו, ממש כמו שמדובר על שוק הדירות, או שוק הנדל"ן העסקי. יש העדפה ברורה קודם כל לאזור המרכז והביקוש שם הוא גבוה מאד – ולכן גם המחירים למרכזים הללו יכולים לעלות באופן מהותי מאד. מעבר לכך, כדאי לזכור שככל שתתרחקו הממרכז המחירים ירדו – ואם תבחרו באזורי הפריפריה של הצפון והדרום, תוכלו למצוא הצעות זולות מאד. בתוך כל אזור לכשעצמו, יש כמובן העדפה לביקוש גבוה יותר בערים הגדולות ,שם המחירים יעלו – לעומת אזורים שמרוקחים ממרכזי הרים.

 

  • מה מותקן שם? – אתם יכולים לקבל מרכז לוגיסטי שיהיה ריק לגמרי, או מרכז שכבר יש בו ציוד אשר יעזור לכם. כך למשל אם אתם שוכרים מרכז שכבר יש בו מערכת לכיבוי אש כמו מערכת ספרינקלרים, מערכות תאורה מוכנות, מערכות מיזוג, וכיו"ב – אפשר לצפות שמחירי השכירות יהיו גבוהים יותר. אם המערכות הללו לא מותקנות – המחיר כמובן יכול לרדת.

 

ומהם בסוף המחירים שיוצעו לכם?

זה תלוי כמובן בכל הקריטריונים שהוצגו לכם כאן. המחירים הנמוכים של שכירות חודשית למרכזים לוגיסטיים יכולים להתחיל ב7,000-8,000 ש"ח עבור חודש אחד – ומכאן להמשיך ולטפס. המחיר הממוצע נע כיום בין 12 ל20 אלף ש"ח – ויש כמובן גם מחירים גבוהים עוד יותר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן