כמה עולה מתקן הרמה ומה משפיע על המחיר?

מלגזה

הסיבות לכך שאנשים מבקשים לרכוש כיום מתקני הרמה הן מגוונות מאד. נכון שהפונקציה המרכזית של מתקנים אלו, היא כמובן להעלות דבר מה כלפי מעלה. עם מלגזהזאת, חייבים להבין שיש הבדלים של שמיים וארץ בין כל הדגמים, שכן עולה בין השאר השאלה מה בכלל מעלים כלפי מעלה, לאיזה גובה, מה המשקל, ובאיזה אופן, והיכן המתקנים הללו ימוקמו. כל הקריטריונים הללו, משפיעים לא פעם על השאלה כמה עולה מתקן הרמה. למעשה, אם אתם בעצמכם מתעניינים בסוגיה זו, ותוהים כמה עולה מתקן הרמה, חשוב מאד להבין שטווח המחירים נחשב רחב במיוחד. אז איך תוכלו לדעת כמה צריך לעלות דגם מסוים אשר מעניין אתכם וצד את תשומת הלב שלכם? החלטנו להציג לכם מספר קריטריונים שונים, אשר יאפשרו לכם לבצע סקירה טובה יותר של המחירים.

כך תבצעו השוואה בין מחירי המתקנים

  • אופן התפעול – ראשית, כאשר בוחרים מתקני הרמה, יש לשים לב לאופן התפעול של המתקנים עצמם. מדוע? אם אתם תוהים כמה עולה מתקן הרמה, יש לזכור שככל שהמנגנון של המתקן נחשב למורכב יותר – לרוב גם המחיר שלו יעלה. כך למשל, אם אתם מחפשים מתקן הרמה בתפעול ידני בלבד, יש להניח שהמחיר שלו יהיה נמוך באופן יחסי לדגמים אחרים. לעומת זאת, אם אתם מחפשים מלגזה חשמלית, או כזו אשר מופעלת בעזרת מנוע דיזל – אפשר בהחלט לצפות לכך שהמחיר שלה יהיה גבוה יותר, שכן היא כוללת רכיבים יקרים יותר, ולרוב גם אפשרויות ההרמה שלה הן הרבה יותר מתקדמות ומשמעותיות.
  • יכולת נשיאה מקסימלית – כשבאים לקבוע את המחירים של מתקני ההרמה, חובה לשים לב לסוגיית המשקל. בסופו של יום, התפקיד של מתקן ההרמה הוא להעלות דבר מה כלפי מעלה. אולם – יש הבדל משמעותי מאד בין מתקן שיכול להעלות אובייקטים במשקל מקסימלי של 400 ק"ג – למתקן הרמה אשר מסוגל להרים כלפי מעלה אובייקטים במשקל של 70 טון. כמובן שככל שמתקן ההרמה מסוגל לשנע ולהרים אובייקטים במשקל גבוה יותר, כך אפשר לצפות באופן הגיוני שהמחיר של המתקנים הללו, יהיה הרבה יותר גבוה.
  • חדש או יד שניה – עוד קריטריון שחובה לשים לב אליו, הוא בשאלה האם מדובר על מתקני הרמה חדשים לחלוטין, או מתקנים ביד שניה. שוק מתקני ההרמה, נחשב לשוק שבו המוצרים המשומשים הם נפוצים למדי, ויש אנשים רבים שמעוניינים במוצרים אלו מסיבה מאד ברורה – בשל מחירם הנמוך יותר. כדאי עם זאת לשים לב שאעבור מלגזות חדשות לחלוטין, יהיה לרוב משך אחריות גבוה יותר, וגם זה יכול להיות שיקול מכריע לא פחות, בבחירת מתקני ההרמה שלכם.

 

אז מה צפוי להיות המחיר בסוף?

אם כך, לאחר ששקלנו את כל הקריטריונים, שוב אנו שואלים את אותה שאלה – כמה עולה מתקן הרמה? כאמור, אפשר לצפות לטווח מחירים מאד נרחב, שכן ההבדלים בין הדגמים הם מאד משמעותיים. עבור מתקני ההרמה הזולים הידניים והפשוטים ביותר, מדובר על כמה מאות שקלים בלבד. לעומת זאת, עבור מתקני הרמה רציניים יותר, עם יכולת נשיאה משמעותית, המחירים מתחילים לרוב ב10 אלף ש"ח, ומכאן יכולים לעלות, ככל שהמתקן נחשב חדש יותר, איכותי יותר, ובעל יכולות מתקדמות יותר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן