כמה עולה נגרר לרכב?

נגרר

נגרר הוא כלי תחבורה בעל גלגלים אך ללא מנוע, שניתן לחבר לסוגים שונים של כלי רכב באמצעות וו גרירה ייעודי. לכל רכב יש חיבור שמותאם למבנה הרכב ומאפשר גרירה לאורך זמן וללא נזק. התקנת הוו מתבצעת על ידי מתקינים מורשים בלבד וזאת על מנת להבטיח חיבור חזק. בנוסף, ביצוע גרירה מותנה בפעולת רישוי של הכלי. את הרישוי מבצעים מול משרד התחבורה ועל ידי הפקת רישיון חדש.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה נגרר לרכב:

א. סוג הרכב – המחירון של רוב סוגי הכלים מושפע בראש ובראשונה מסוג הרכב שאליו הם מתאימים. את סוג הרכב בודקים לפי משקל כולל של הרכב או לפי תנאי הרישיון. ככל שהרכב גדול ועוצמתי יותר, כך צפוי המחיר של הגרור לעלות.

ב. פתוח או סגור – יש פערי מחירים בין גרורים פתוחים וסגורים. בעוד נגרר פתוח יכול להתאים להובלה של כל סוגי הפריטים אך הוא נחשב פחות בטיחותי, הגרור הסגור משמש לשינוע מצומצם יותר אך מתאים לאנשי מקצוע ובעלי מלאכה.

ג. מספר סרנים – ניתן לרכוש גרור עם סרן אחד או 2 סרנים. גרור עם סרן אחד נחשב זול יותר וגרור עם 2 סרנים פחות נפוץ.

ד. גובה – המחיר נקבע לפי הגובה מהרצפה. כאן ניתן למצוא הבדלים של עשרות אחוזים בין גרור עם מכסה עד גובה 100 ס"מ מהכביש, עד גובה 200 ס"מ מהכביש, עד גובה 250 ס"מ מהכביש ועוד.

ה. תוספות – כל תוספת לגרור מתומחרת בנפרד. תוספת עבור גובה מעל 150 ס"מ עולה 400 ש"ח בממוצע, לעומת תוספת עבור דלת שתעלה 700-1,000 ש"ח. תוספת גגון עולה 400 ש"ח, תוספת סרן מחוזק עולה 450 ש"ח ותוספת מיכל מים עומדת על 400 ש"ח בממוצע. לצורך השוואה, תוספת סולם עולה 600 ש"ח ותוספת דלת רמפה עם קפיצים עולה 800 ש"ח.

טווח מחירים של נגררים

רוב הנגררים שנמצאים בשוק עולים 4,000-10,000 ש"ח. עם זאת, גרור פתוח 2 סרנים לרכב במשקל גבוה יכול גם לעלות 17,000 ש"ח.

המאמר נכתב באדיבות ש.א.ל נגררים – המרכז לנגררים ורכבי שטח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן