כמה עולה קרקע שעתידה להיות נכס

רכישת נחלה למטרת עבודה בחקלאות מהווה חלום עבור רבים העוסקים בתחום. נעניק כאן מעט מידע חיונו אודות רכישת נחלה לצרכים חקלאיים

עבור כל אלו העוסקים בחקלאות – הרי שרכישת נחלה לצרכים אלו אכן מהווה הגשמת אחלום. בימינו, בהם תחומי ההנדסה והתכנון שמים דגש רב על בניית בניינים, הרי שרכישת נחלה עבור עבודה חקלאית מעניקה אפשרות לעבד אדמה בשטח פתוח. כך ניתן להחליף את חיי העיר הצפופים עם נחלה פרטית, שיעודה הוא עבודת אדמה. בדומה לעסקאות נדל"ן אחרות, רכישת נחלה היא עסקת נדל"ן מורכבת, ולכן כדאי להסתייע באנשי מקצוע, לטובת מהלך עסקה חלק.

ייעוץ מומחי נדל"ן

מהסיבה הפשוטה שרכישת נחלה חקלאית היא עסקת נדל"ן לכל דבר, אך מורכבת וכוללת פרטים שונים, החל מחישובים, וכלה בהערכות שמאי מקרקעין המכיר היטב את התחום. עבור אלו החולמים לרכוש שטח חקלאי, איך אינם מומנחלהחים בבירוקרטיה הקיימת, עלולים לֹאבד בעולם מושגים זה – שכן, אין מדובר על רכישת דירה במרכז הארץ.

כאן נכנסים לתמונה מומחי נדל"ן שמסוגלים לסייע במציאת השטח המתאים וגם בכל הקשור לחתימה על החוזה המקצועי טרם ביצוע עסקה. לא כדאי לחתום על חוזה על נחלה ללא מעורבת אנשי נדל"ן מנוסים. בימינו, ישנם אנשי מקצוע רבים שישמחו לייעץ לכם בתחום עסקאות הנדל"ן החקלאיות; אולם זכרו כי לא כל אחד יספק לכם את העצה הכי טובה לעסקה שלכם. תוכלו להתייעץ עם חברים או עם בני משפחה, שכבר נעזרו בשירותיהם של משרדי נדל"ן, ולהגיע כך להחלטה.

מה חשוב לדעת כאשר בוחרים איש נדל"ן

כפי שהוזכר קודם – רצוי להתייחס בכובד ראש לנושא בחירת אנשי נדל"ן עבור עסקאות נדל"ן. איש מקצוע ראוי בתחום זה ימליץ לכם לרכוש נחלה חקלאית בהתאם לידע שרכש עם השנים. בימינו, המבחר הגדול של אנשי מקצוע יכול רק להקשות על הבחירה. כדי לבחור את אנשים המקצוע האמינים ביותר, חשוב לבחור בחברה המעסיקה צוות שיעבוד מולכם בשקיפות מלאה, ויסביר את כל הפרטים האפשריים אודות הרכישה המדוברת. בפגישה הראשונה חשוב להתרשם גם מהידע אך גם מסביבת העבודה (מהמשרד) – האם מדובר במקום יפה ומטופח? עניין זה יכול להעיד רבות על איש המקצוע. חשוב גם לוודא כי ישנן תעודות אשר מעידות על השכלה בתחום. באם אינכם מבחינים בכאלה – אל תתביישו ושאלו. מבחינת החוזה – קיימת חשיבות רבה בעריכת חוזה בין הצדדים, בכדי שהכל יהיה מובן, כולל הזכויות שלכם בעניין נחלה זו.

נחלה ומשכנתא

רוכשים תמימים עשויים להיות בלתי-מודעים למורכבות הפרוצדוראלית בקבלת הלוואת משכנתא עבור רכישת נחלה למשק חקלאי. לעיתים בדיקה פשוטה בסניף הבנק היא רק הצעד הראשוני הנדרש. חלק מהבנקים אינם שמחים במיוחד להעניק הלוואות משכנתא לטובת רכישת משק חקלאי, זאת בשל החשש והרתיעה מהתעסקות בחובות שרבצו על מושבים חקלאיים לא מעטים, עד שנות ה-2000.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן