כמה עולה ניכיון צ'קים? ומה הגורמים המשפיעים על המחיר?

ניכיון צ'קים

שירותי ניכיון צ'קים ניתנים על ידי חברות שמחזיקות באישור מטעם משרד האוצר. השירות מאפשר המרת תקבול עתידי למזומן מיידי והוא מתאים ללקוחות פרטיים, עצמאיים, בעלי עסקים וחברות.

 היתרונות של השירות הם הגדלת היקף הפעילות של העסק ללא העמדת בטחונות נוספים, המשך קבלת הנחת מזומן מספקים והקדמת תשלומים, תנאי אשראי אטרקטיביים ללקוחות ואפשרות לבצע עסקאות באופן חד פעמי ולא רציף. התשלום עבור שירותי הניכיון מגולם בעמלה הנגבית על ידי החברה המבצעת.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה ניכיון צ'קים:

א. תאריך זיכוי ותאריך פרעון – ככל שתאריך הזיכוי והפרעון רחוקים יותר, כך תעלה העמלה שאותה גובה החברה המבצעת שירותי ניכיון. תאריך הזיכוי והפרעון למעשה מגלמים את מידת הסיכון שהחברה נוטלת על עצמה. מבחינת הלקוח, האינטרס הוא להעביר לניכיון צ'קים עם תאריך פרעון קרוב ככל האפשר.

ב. סכום השיק – נהוג לקבוע את העמלה על שירותי ניכיון על פי הסכום הנקוב על גבי הצ'ק. סכום סטנדרטי של כמה מאות או אלפי שקלים לא אמור להוות בעיה, אך מסכומים של מאות אלפי שקלים ומעלה יש צורך בתשלום עמלה גבוהה יותר. גם כאן הסיבה היא מידת הסיכון שהחברה לוקחת על עצמה כאשר היא בוחרת להמיר את הצ'ק העתידי לתקבול מיידי במזומן.

ג. שיעור הריבית השנתית באחוזים – אפשר לדעת כמה עולה ניכיון צ'קים לפי שיעור הריבית השנתית באחוזים. זו גם דרך מצוינת להשוות בין חברות המספקות שירותי ניכיון, לקבל פרטים על יתרונות וחסרונות של חברות שונות ולקבל החלטה מושכלת. שיעור הריבית השנתית באחוזים הוא גם הכלי המשמש להשוואה בין בנקים וחברות חוץ בנקאיות.

טווח מחירים

בנקים גובים עמלות אשראי, עמלות הפקדת צ'ק דחוי ואת ריבית הניכיון עצמה. עמלת אשראי בבנקים על סכום של 10,000 שקלים היא 100-150 ש"ח, בעוד עמלת הפקדת צ'ק דחוי היא 13 שקלים. ריבית הניכיון השנתית נקבעת במשא ומתן מול הלקוח והיא כוללת את ריבית הפריים, בתוספת הסיכון. הריבית נעה סביב 4.5%-15% בממוצע.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן