כמה עולה ניתוח לתיקון פלטפוס

תיקון פלטפוס

ניתוח פלטפוס ברגל - כמה זה עולה?המונח הרפואי פלטפוס מתאר מצב של כף רגל שטוחה. יש שתי צורות עיקריות של פלטפוס וכדאי להבחין ביניהן לפני שמחליטים על ביצוע ניתוח. הצורה הראשונה היא של פלטפוס קשיח בו הקשת האורכית אינה קיימת ולכן מבנה הרגל שטוח לחלוטין, גם באוויר וגם בעת הדריכה. הצורה השנייה היא של פלטפוס גמיש ובו הרגל אינה שטוחה כל עוד היא נשארת באוויר. הסיכוי להתפתחות תסמינים עולה בפלטפוס קשיח לעומת פלטפוס שאינו מלווה בתסמינים.

העלות של ניתוח תיקון פלטפוס נחשבת גבוהה יחסית ויכולה להגיע לכמה אלפי שקלים. הניתוח מבוצע בהרדמה מלאה, משך ההחלמה ארוך וההתאוששות כוללת שימוש בגבס וקביים. במקרים מסוימים היא אינה מכוסה על ידי הביטוחים המשלימים של החברות הפרטיות, אולם תמיד מומלץ לברר על הסדרים מול מכונים פרטיים וקופות חולים. בנוסף, כדאי להביא בחשבון את אפשרויות הטיפול לפני הניתוח.

אפשרויות טיפול אפקטיביות

להלן מספר אפשרויות טיפול אשר עשויות למנוע את הצורך בניתוח עבור תיקון פלטפוס:

א. מדרסים – התאמת מדרסים יכולה לעזור בהתמודדות עם שתי הצורות של פלטפוס. מדרסים מורכבים בתוך נעלי הליכה ועוזרים גם בעת ביצוע פעילות ספורטיבית.

ב. תרגול שרירי כף הרגל – כמו בפיזיותרפיה, תרגול של שרירי כף הרגל תומך ברקמות ועוזר להפיג את הכאבים המצטברים המלווים פלטפוס קשיח.

ג. שינוי הרגלים – לעיתים קרובות הטיפול האפקטיבי ביותר הוא זה שכרוך בשינוי הרגלים. מומלץ לעשות שימוש בנעליים שטוחות ולהימנע מהליכה על עקבים, לנעול נעליים רחבות המסוגלות להכיל את כל האצבעות מבלי לגרום לדחיסה ולהשתמש במידת הצורך בנעלי פלטפורמה.

לסיכום, פלטפוס מייצג תופעה נרחבת הקיימת כיום בקרב 15 אחוז מאוכלוסיית העולם.

ניתוח לתיקון פלטפוס הנו ניתוח מורכב, יקר ומסובך ועל כן מומלץ לנסות לטפל בבעיה בדרכים אחרות, החל מהופעת התסמינים הראשונים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן