כמה עולה נפט להסקה?

ישראל נתפסת, בצדק, כמדינה חמה. האקלים במרבית חלקי ישראל נע בין אקלים ים תיכוני שמתאפיין בחום ובעיקר בלחות גבוהה, לבין אקלים מדברי שמתאפיין בתנאי חום ויובש קיצוניים למדי. עם זאת, מדובר בתפיסה שהיא לא לחלוטין נכונה, משום שחלקים נרחבים ממדינת ישראל מתאפיינים באקלים שניתן לכנותו אקלים הררי – טמפרטורות קרות ואפילו שלגים בימי החורף, רוחות עזות ובאופן כללי מזג אוויר חורפי למדי בחודשים נרחבים מהשנה. עבור חלקים אלה, ביניהם ניתן למנות את ירושלים וסביבתה, הרי הצפון והגליל העליון והתחתון, נדרשים פתרונות הסקה איכותיים בכל בית. כאשר הטמפרטורות מגיעות לערכים נמוכים למדי, אנחנו צריכים לחמם את הבית שלנו ולהתחמם בכדי שניתן יהיה לקיים חיי בית איכותיים ונעימים, ובבתים רבים המערכת שבה תלויה ההסקה הזאת היא הסקת נפט. הנפט, שהוא חומר גלם שישראל לא שופעת בו באופן טבעי, הוא חומר הגלם הנחוץ לנו עבור הפעלת הסקת הנפט.

כמה עולה נפט להסקה, והאם יש הבדלי מחירים בין בתים פרטיים לדירות?

נתחיל במחירון עקרוני – מחירון עקרוני של מחירי נפט להסקה מבוסס על סקרי צרכנות ועל ממוצעים של עלויות הנפט בצריכה פרטית. באופן כללי, מחיר ליטר נפט לחימום הוא 7.20 ₪. כמובן שאף אחד לא קונה נפט בליטרים בודדים, ולקראת החורף אנחנו קונים כמויות גדולות בכדי להיות עצמאיים ככל הניתן ולא להזדקק למילוי מחדש של נפט באמצע סופת שלגים. ניתן גם לרכוש נפט בכמויות של 250 ליטר עבור הסקה, והמחיר שנשלם על כך ינוע בין 1,700 ל-1,900 ₪ בממוצע.

האם יש הבדל בין בתים פרטיים ובין דירות? ההבדל בעלויות הנפט בין בתים פרטיים ובין דירות בבניינים הוא לא הבדל שמתבטא בעלות הנפט עצמו, אלא בצורך שלנו בו. כאשר אנחנו מתגוררים בבית פרטי, המרחבים אותם אנחנו צריכים לחמם הם באופן טבעי מרחבים גדולים יותר. כאשר המרחב המחומם הוא גדול יותר, צריכת הנפט שלנו עד הגעה לחימום מספק תהיה גדולה יותר – וכך הוצאות הנפט הממוצעות של בית פרטי יהיו גדולות מאלה של דירות. עם זאת, חשוב גם להכיר את המחירים הממוצעים בשוק ולדעת אם אתם משלמים יותר מדי על נפט – ובכל הנוגע לבתים פרטיים בהחלט כדאי לקנות בכמויות גדולות יחסית בכדי לחסוך בעלויות.

נפט לחימום הוא הכרחי לשמירה על הבית

כאשר ההסקה בבית שלנו מבוססת על נפט, אנחנו חייבים שתהיה לנו אספקה מספקת של נפט להסקה בכדי לקיים את חיי הבית שמגיעים לנו. לילה חורפי וקר לא חייב להיות חוויה רעה – עם נפט לחימום ועם הסקה יעילה ניתן להפוך אותו דווקא לחוויה ביתית, נעימה וייחודית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן