כמה עולה נפט להסקה לחימום ביתי?

נפט להסקה לחימום ביתי

נפט להסקה לחימום ביתי

נפט להסקה לחימום ביתי מתאים למערכות הסקה מרכזיות. השימוש בנפט מציע יתרונות מיוחדים ועלויות נוחות ביחס לאמצעי חימום אחרים. מערכות הסקה הפועלות עם נפט אינן יוצרות יובש בלתי נעים ומצליחות לשמור על הלחות הרצויה גם בחללים גדולים. במערכות הסקה מן הסוג הזה ישנו פיזור חום אחיד וטוב ואין חשש מפני פערי טמפרטורות בין החדרים. מעבר לכך, נפט לחימום ביתי מתאים למשפחות עם ילדים. מערכת הסקה מצמצמת את הסיכוי להתקררות והיא חוסכת בהוצאות חשמל.

נפט להסקה לחימום ביתי

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש כמה גורמים הקובעים כמה עולה נפט לחימום ביתי:

א. איזורים – מי שגר באיזור המרכז יכול לבחור בין ספקים שונים ולהשוות מחירים בקלות. לעומת זאת, תושבי הצפון או הדרום עשויים להיתקל בהיצע יחסית מוגבל.

ב. מרחקי נסיעה – המחיר נקבע בין היתר לפי מרחק הנסיעה בין המשווק לבין הלקוח. ככל שמרחק הנסיעה עולה, כך צפוי גם מחיר הנפט לגדול.

ג. נגישות – חברות המספקות נפט לחימום ביתי גובות מחיר גם לפי הנגישות. דירות בקומות גבוהות או בתים פרטיים אליהם לא ניתן להגיע עם משאית יחייבו את בעליהם לשלם מחיר גבוה על נפט או סולר להסקה.

ד. תדירות – אפשר לתאם עם החברה אספקה על בסיס יומי, במרווחי זמן שונים או לפי צריכה מדודה וחד פעמית.

טווח מחירים

יש תופעות בינלאומיות המשפיעות על מחיר הנפט בארץ ובעולם, אולם עדיין ניתן לקבוע טווח מחירים משוער של 6-8 ש"ח לליטר. המחיר כולל הובלה עד הבית אך קיימים כאמור פערים בין האיזורים, ספקי הנפט ושאר הגורמים.

חשוב לבצע השוואת מחירי נפט לחימום ביתי ולא להסתפק בהצעת מחיר אחת. את ההשוואה ניתן לערוך באמצעות אתרי האינטרנט העוסקים בתחום, בעזרת המלצות מחברים או לאחר תיאום פגישה עם המשווקים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן