כמה עולה נפט לחימום ביתי?

נפט לחימום ביתי משמש בדרך כלל להפעלת תנורים ומערכות הסקה. מערכות אלו זוכות להצלחה בישראל כי הן מייצרות חום נעים שמתפשט במהירות בחלל הפנים. מערכת הסקה גם משתלמת יותר מאמצעי חימום אחרים והיא לא מייבשת את האוויר כמו מזגן.

אפשר לשלב מערכות הסקה בבתים פרטיים, משרדים, ארגונים ומוסדות ולהפיק מקסימום תועלת במינימום השקעה. יחד עם זאת, כדאי להכיר את הגורמים שמשפיעים על מחיר הנפט ולנסות להבין בעזרתם מה טווח המחירים המקובל בענף.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שיקבעו כמה עולה נפט לחימום ביתי:

א. מהירות אספקה – חברה שמתחייבת לאספקת נפט מהירה ומיידית בדרך כלל גובה מחיר גבוה יותר. הדרך המשתלם לרכוש נפט היא לתאם זאת מראש, למעט מקרי חירום שבהם אין ברירה אלא לספוג את תוספת המחיר.

ב. עונה – נפט לחימום ביתי בחורף עולה יותר מאותה כמות של נפט בקיץ. הסיבה לכך קשורה לחישובים של ביקוש והיצע: ככל שהביקוש עולה וההיצע נשאר קשיח, כך צפויים המחירים לעלות. היות ובחורף יש ביקוש גבוה אבל פחות או יותר אותה כמות של ספקיות נפט, המחיר מזנק. המשמעות היא שמשתלם יותר להזמין את הנפט בקיץ ובמקרה הכי גרוע לשמור אותו, כי הוא לא מתקלקל או נשחק.

ג. כמות – לקוחות פרטיים יכולים לחסוך בהוצאות על ידי הזמנת כמות גדולה יותר של נפט לחימום ביתי. למרות שהמחיר שנגבה על ידי רוב החברות מחושב לפי עלות לליטר, הזמנת כמות גדולה בדרך כלל מזכה בהנחות. ניתן לברר מראש על פערי המחירים ולקבל המלצות על חברות שמעניקות הטבות מסוימות.

טווח מחירים

250 ליטר נפט להסקה יעלה בממוצע 1,900 ש"ח, בעוד 500 ליטר של נפט לחימום ביתי יעלה 3,650 ש"ח. לצורך השוואה, 500 ליטר נפט להסקה יעלה 3,750 ש"ח בממוצע אבל ברכישת 1,000 ליטר נפט לחימום תצטרכו לשלם 6-8 ש"ח לליטר. הזמנת 400 ליטר נפט להסקה תעלה 2,000 ש"ח ו-400 ליטר נפט להפעלת קמין יחייבו אתכם לשאת בהוצאות של 3.5 ש"ח לליטר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן