כמה עולה נפט לקמין?

נפט לקמין

נפט הוא חומר בעירה שיכול בין היתר לשמש לטובת הפעלת קמין. קמין הוא פתרון הסקה יעיל בבתים גדולים ובמבני מגורים משותפים, אך התחזוקה שלו עלולה להיות יקרה אם לא מבצעים השוואת מחירים יעילה. הדרך הכי טובה להשוות בין מחירי הנפט היא להכיר את הפרמטרים המשפיעים עליהם. כמו כן, ניתן להיעזר בטווח המחירים המקובל בענף כדי לקבל הצעה מסודרת מחברות שעוסקות בתחום.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה יעלה נפט לקמין ולהסקה:

א. מחירי דלקים – עלייה במחירי הנפט והסולר בעולם משפיעה באופן ישיר על העלות של צריכת נפט עבור הלקוח הפרטי. מלבד דלק לרכב ניתן להרגיש זאת גם בכל מה שקשור לתחזוקה ותפעול של קמינים, פתרונות הסקה וכן הלאה. זהו פקטור שאי אפשר להשפיע עליו אבל בהחלט ניתן לעקוב אחר עלייה צפויה במחירי הדלקים באמצעות מידע שמפורסם באמצעי התקשורת.

ב.  כמות הנפט בליטרים – ככל שהזמנת הנפט היא לכמות גדולה יותר כך צפוי המחיר לליטר לרדת. הסיבה לכך היא אינטרס של החברות שמספקות את הנפט לעודד את הלקוחות לבצע הזמנות גדולות, למרות שלא תמיד יש בזה צורך. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שמזמינים את הנפט ולהביא בחשבון את הרגלי השימוש.

ג. מרחק אספקה – גם המרחק בין עיר המגורים של הלקוח לבין האזור הגיאוגרפי שבו פועלת החברה משפיע על נפט לקמין. כאן הפתרון הוא פשוט להחליף את החברה שמספקת את הנפט, או לחילופין לערב אותה בתהליך קבלת ההחלטות. אפשר לקבל הצעות מחיר שונות מכמה חברות באותו אזור מגורים ורק לאחר מכן להרחיב את החיפוש אחר חברות אחרות.

נפט לקמין

טווח מחירים

רכישת 250 ליטר של נפט להסקה תעלה בממוצע 1,900 ש"ח ורכישת 500 ליטר תעלה 3,750 ש"ח. עם זאת, במקרים של הצעות מחיר מחברות שנמצאות קרוב לבית המגורים או העסק של הלקוח ניתן לצמצם את העלות עד 58 ש"ח לכל ליטר. הנתונים האלה מוכיחים שהסקה בקמין אמנם יקרה בהשוואה למזגן אך היא גם הרבה יותר יעילה ונוחה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן