כמה עולה סולר לחימום הבית?

 

 

סולר לחימום הוא פתרון הסקה אידיאלי עבור בתים פרטיים. הסולר לא מייבש את האוויר ושומר על הלחות הטבעית, הוא מומלץ עבור משפחות עם ילדים וניתן לחסוך באמצעותו בהוצאות האנרגיה והחשמל. השימוש בסולר מומלץ לטובת איכות הסביבה והוא מסופק על ידי חברות מקצועיות בכל רחבי הארץ. ניתן לתאם אספקה קבועה של סולר לחימום הבית ולהתעניין במידת הצורך בתחליפי דלק אחרים.

מערכת הסקה ביתית זקוקה לסולר על מנת לפעול. שיטת החימום עדיפה על פני מזגן, אך היא מחייבת שמירה על הבטיחות. יש ליצור קשר עם נציגי חברת מקצועיות לגבי התקנת מערכות הסקה ולקבל המלצות גם על אספקת סולר.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה סולר לחימום הבית:

א. מיקום – יש פערי מחירים של עשרות אחוזים בין אספקת סולר להסקה במקומות שונים ברחבי הארץ. מעבר לכך, קיימים הבדלים גם בין אספקה של סולר בישראל לעומת מדינות אחרות בעולם. הסיבה לכך היא התלות במחיר של חבית נפט ובמצב הכלכלה העולמית וזמינות חומרי הגלם.

ב. כמות – ככל שקונים כמות גדולה יותר של סולר, כך צפוי המחיר לרדת. בבניינים משותפים לדוגמא מעדיפים לרכוש את הסולר בצורה מרוכזת. לעומת זאת, בעלי בתים פרטיים יכולים לחסוך בהוצאות על ידי רכישה מסודרת של סולר אחת לתקופה מסוימת. כמות גדולה של סולר מוזילה את המחיר וכמות קטנה מייקרת אותו בצורה משמעותית ומורגשת.

ג. איכות – סולר זול מדי עלול להיות מהול ולפגוע באפקטיביות של מערכת ההסקה. יש לבדוק את האיכות של סולר לחימום הבית, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולוודא שלא מדובר על סולר גנוב.

טווח מחירים

1,000 ליטר של סולר לחימום באיזור המרכז יעלה בממוצע 5.18 ש"ח לליטר. ברוב חלקי הארץ יעלה סולר 6.2-7.5 ש"ח לליטר כאשר הוא משמש להסקה או חימום, לעומת סולר לתחבורה שמחירו מתחיל בדרך כלל ב-7 ש"ח אך יכול להגיע ל-10 ש"ח ויותר. כדאי לבצע השוואת מחירים בין ספקי סולר ולבדוק את השמירה על הבטיחות.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן