כמה עולה סטרטר לרכב?

סטרטר לרכב

אתם נכנסים לרכב שלכם, מנסים להתניע אותו, והוא פשוט לא מניע – ואז גם נדלקת נורה בלוח המחוונים. תוך זמן קצר ברור מה הבעיה – הסטרטר שלכם פשוט לא עובד. למה שלא יעבוד? התפקיד של סטרטר נעוץ כבר בשמו – הוא בעצם המרכיב אשר נטען ומניע את הרכב עצמו בתחילת ההפעלה עם סיבוב המפתח. עם זאת, הסטרטר הוא מכשיר חשמלי לכל דבר ועניין, וכמו כל מכשיר חשמלי – גם הוא עלול להישחק עם הזמן. לכן, לעתים צריך להחליפו. גם תאונות חיצוניות ברכב, עלולות לגרום לסטרטר להתקלקל. אם כך, מה שיפיע על המחיר של הסטרטר החדש?

כמה עלויות שכדאי לשקלל

  • היכן התיקון יתבצע? – אחת השאלות הגדולות היא איך בכלל יתקנו לכם את הסטרטר. הרי אם אינכם יכולים להתניע את הרכב, איך תביאו אותו למוסך? אם יש לכם רכב עם מנגנון ישן יחסית, אפשר יהיה להטעין אותו עם כבל חיצוני ואז לנסוע למוסך, ואז החלפת הסטרטר תהיה זולה יותר. אם אין אפשרות להטענה עם כבל חיצוני, או שמכונאי רכב יצטרך לבוא אליכם, או שתשלמו לגרר. כך או כך – זה מייקר את העלויות של רכישת סטרטר מבחינת ההוצאות מסביב.
  • דגם הרכב – כשאתם צריכים לבחור סטרטר חדש לרכב שלכם, קחו בחשבון שגם לדגם של הרכב יש השפעה על המחיר. בדגמים החדשים יותר, הסטרטרים יקרים יותר, כי הם אמורים להיות משוכללים יותר, עמידים יותר, עם פחות בלאי ופחות שחיקה, וכך גם המחיר שלהם יהיה בהתאם. ברכבים ישנים יותר בני עשור ומעלה – הדגמים של הסטרטרים הם זולים יותר ברוב המקרים.
  • חדש או משופץ? – עוד דבר שחשוב מאד להתחשב בו הוא השאלה האם אתם תבחרו סטרטר חדש לגמרי מהניילון, או שתעדיפו את הסטרטר המשופץ. הסטרטרים המשופצים הם כמובן זולים יותר, ולעתים איכותיים כמו החדשים – אבל חובה לרכוש אותם מגורמים מוכרים עם אחריות.

ומה המחיר הצפוי לסטרטר חדש?

יש כיום טווח מחירים רחב יחסית. הדגמים הזולים יותר יעלו לכם בין 500 ל- 750 ש"ח, ואילו הדגמים היקרים והאיכותיים יותר של הסטרטרים לרכב, יעלו בין 800 ל- 1,000 ש"ח.

 

סטרטר לרכב

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן