כמה עולה סט 4 המינים?

ערכה מוכנה של אתרוג, לולב, הדס וערבה מיועדת עבור קיום אחת המצוות של חג הסוכות. רגע לפני שאתם נכנסים לסוכה יחד עם המשפחה והילדים, כדאי שתבדקו כמה עולה הסט ואיפה ניתן להשיג אותו

ארבעת המינים הם חלק בלתי נפרד מחג הסוכות. המצוות בתנ"ך ותקנות חז"ל קובעות כי יש לאסוף אתרוג, לולב, הדס וערבה ולברך עליהם בערב החג. יחד עם זאת, רוב היהודים לא יכולים לגדל לבד את ארבעת המינים ולכן הם נדרשים לרכוש סט מוכן. גידול האתרוג לדוגמא דורש מומחיות והשקעה גדולה, היות ועץ האתרוג הוא חלש ופגיע. הלולבים מגיעים מעמק בית שאן והערבה וההדס דורש טיפוח ורוב שדות הגידול ממוקמים בצפון וברמת הגולן. מנגד, אין גידול מיוחד של הערבות והעצים גדלים בר לאורך הנחלים המפוזרים בישראל.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים קבועים יחסית המשפיעים על המחיר של סט 4 המינים:

א. כשרות – דרגות המחירים מושפעות מטיב הסחורה. סט כשר לברכה יהיה זול מסט מהודר וסט מהדרין יהיה היקר ביותר. רמת הכשרות הנדרשת נקבעת לפי הלקוח והאמונות שלו. יש כאלה שלא יוותרו על סט מהדרין, לעומת אחרים שיעדיפו להסתפק בסט כשר ורגיל. מי שמעוניין במצווה הגדולה ביותר ירכוש אתרוג "יהלום" מהודר במיוחד שמחירו מגיע עד 300 דולר.

ב. בנפרד או לחוד – לא חייבים לקנות את כל ארבעת המינים בתוך סט אחד. אפשר להסתפק בסט הכולל אתרוג ולולב בלבד, או לבחור שילובים אחרים.

ג. מיקום הרכישה – האפשרויות העיקריות עבור רכישת סט ארבעת המינים הן באינטרנט, דרך השווקים או מסוכן פרטי. לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות אחרים. שווקי ארבעת המינים נפתחים בעשרות ערים כשבוע לפני החג והיתרונות שלהם הם היצע גדול, מגוון סחורות ואופציה להשוואת מחירים. קניית ארבעת המינים מסוכן פרטי נחשבת אמינה אולם קשה להשוות מחירים, בעוד ברכישת סט דרך האינטרנט אפשר לבצע קנייה נוחה וגם להזמין משלוח עד פתח הבית או העסק.

ד. קנייה מרוכזת – בשנים האחרונות מעדיפים יותר ויותר לקוחות לנצל את כוח הקנייה שלהם על מנת להוזיל מחירים. קנייה מרוכזת של סט ארבעת המינים לדוגמא יכולה לתרום להנחות של עשרות אחוזים.

טווח מחירים

יש לציין כי הפקטור המשמעותי ביותר בסט של ארבעת המינים הוא כמובן האתרוג ולכן כדאי להביא זאת בחשבון. עלותו של סט כשר עם אתרוג רגיל עומדת על 60 ש"ח, לעומת אתרוג מהודר וסט מפואר שיעלה בערך 80 שקלים. סט מהדרין המתאים לשומרי מצוות ומסורת שלא רוצים להתפשר יעלה בממוצע בין 100 ל-180  שקל. כמובן שתמיד ישנם מחירים גבוהים יותר, על אתרוגים נדירים או צירוף ברכות של רבנים. מחירם הממוצע של סטים אלו הוא מאות דולרים והם נמכרים בעיקר דרך סוכנים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן