כמה עולה ספק אינטרנט?

כמה עולה להתחבר לאינטרנט ? הינה שאלה לגיטימית אשר ראוי כי כל מי שמחובר לאינטרנט ומשלם עבורו יברר אחת לרבעון לערך. אולם כאשר בודקים ועורכים השוואת מחירים של ספקי אינטרנט מגלים כי בחיבור לאינטרנט יש צורך למעשה בשני מוצרים שונים.

המוצר הראשון הינו תשתית אינטרנט, תשתית אינטרנט הינה למעשה רשת כבלים אשר מגיעה עד לפתח ביתנו ועל רשת זו למעשה "זורם" האינטרנט לביתנו בדומה לצינורות מים אשר בתוכם זורמים המים עד אשר הינם מגיעים לפתח ביתנו. ואילו המוצר השני הינו ספק אינטרנט שזהו למעשה האינטרנט עצמו מקביל למים אשר זורמים בצינור כפי שמוצג בדוגמא הקודמת.

רק בזק והוט מספקות תשתיות אינטרנט

השוואת מחירים של ספקי אינטרנט תשתית, תובילו אותנו מהר מאוד למסקנה כי ישנן רק שתי חברות בישראל אשר מסוגלות לספק מוצר זה והן בזק והוט, אילו למעשה שתי החברות היחידות אשר יש להן תשתית כבלים ספק אינטרנטאשר מגיעה לכל בית כמעט בישראל ולכן רק הן מסוגלות לספק את השירות הנ"ל. כמובן כי השוואת מחירים בין חברות אילו תוביל למסקנה כי המחיר גם גבוה יחסית לנהוג בעולם וגם דומה בין שתי החברות הנ"ל.

השוואות מחירים לספקי אינטרנט

השוואת מחירים של ספקי אינטרנט מגלה מציאות שונה לחלוטין מהקודמת, כאן בשוק ספקי אינטרנט יש מספר חברות אשר מהוות ספקי אינטרנט ו השוואת  מחירים מצביעה על רמות מחירים נמוכות ושוק תחרותי למאוד. הסיבה לשוני הרב כל כך בין רמת התחרותיות בשוק תשתית האינטרנט לשוק ספקי האינטרנט נעוצה בעובדה כי בכדי להיות מסוגל לספק תשתית אינטרנט יש צורך להיות בעלים של רשת כבלים הפרוסה לאורך כל המדינה ופריסת רשת כזו משמעותה השקעות של סכומי עתק ולכן יש רק שתי חברות עם רשת כזו ואילו כדי להיות ספקי אינטרנט אין צורך בהשקעות גדולות ולכן שם רמת התחרות גבוהה ביותר כפי שמגלים כאשר עורכים השוואת מחירים.

מכיוון שכפי שהוזכר רמת התחרות בקרב ספקי האינטרנט גבוהה כל כך, מומלץ להשוות מחירים אחת לרבעון ובמידת הצורך לעבור לחברה זולה יותר או לבקש הוזלת עלויות, חשוב לזכור כי מחיר ספקי האינטרנט נקבע עפ"י מהירות הגלישה אשר אנו קונים מהם.

בטבלה שלפנינו ניתן לראות את מחיר ספקי האינטרנט במהירויות השונות נכון לאמצע יוני 2015:

 

השוואת ספקי אינטרנט

חברות ספקי אינטרנט 5MB 12/15MB 30MB 40MB 100MB הערות
בזק בינלאומי 29.9 ₪ 36.9 ₪ – – – 39.9 ש"ח 69.9 ₪ – – –
012  smile 19.9 ₪ 25 ₪  

25 ₪

 

 25 ₪ 25 ₪ מחירים והטבות מיוחדות

למנויי 012 מובייל

אינטרנט רימון 35 ₪ 45 ₪ 45 ₪ 45 ₪ 45 ₪ אינטרנט לגלישה בטוחה
018 20 ₪ 20 ₪ 30 ₪ 30 ₪ 40 ₪  – –
013נטוויג'ן 24.9 ₪ 27.9 ₪ 30 ₪ 30 ₪ 50 ₪ – – –

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן