כמה עולה עוגה חגיגית ללא גלוטן?

עוגה ללא גלוטן

בשנים האחרונות גברה המודעות למחלת הצליאק, רבים החלו להסיר את הגלוטן מהתפריט שלהם, ויש גם דיאטות ללא גלוטן שהפכו לטרנד החם ביותר וכולם מדברים עליהן. למעשה, לרוב האוכלוסייה אין סיבה להימנע ולחדול מאכילת גלוטן, רק אחוז קטן באוכלוסייה סובל מאלרגיה לגלוטן או סובל ממחלת צליאק. עם זאת, רבים החלו לדווח על רגישות לגלוטן לכן עוד ועוד אנשים מחפשים מתכונים ללא גלוטן וזקוקים גם למתכוני עוגות ללא גלוטן, בעיקר לילדים הסובלים מצליאק ומרגישות לגלוטן שרוצים לחגוג את יום ההולדת שלהם בדיוק כמו שאר הילדים עם עוגה חגיגית ועשירה בטעמים.

חוגגים יום הולדת עם עוגה נפלאה וטעימה

הטרנד העכשווי הוא להוציא את המוצרים המכילים גלוטן מהתפריט השבועי. רבים הפסיקו לאכול פסטה ומזון אחר המכיל גלוטן, בין אם הם סובלים ממחלת צליאק או מרגישות לגלוטן ובין אם הם בוחרים לעשות כך מטעמי בריאות ודיאטה. עם זאת, כאשר מעוניינים להכין עוגת יום הולדת עשויים לגלות כי אין הרבה מתכונים לעוגות חגיגיות ללא גלוטן, לכן רבים בוחרים באפשרות הקלה ביותר והם רוכשים עוגה חגיגית בקונדיטוריה ליד הבית או בסמוך למקום העבודה, או מזמינים עוגה חגיגית מקונדיטוריות מיוחדות המתמחות בעוגות ללא גלוטן.עוגה ללא גלוטן

חשוב לציין כי הכנת עוגה חגיגית ללא גלוטן אינה דבר של מה בכך, לא תמיד יש את המוצרים בבית, ולא לכולם יש את הכוח והזמן כדי להתעסק באפיית עוגה ללא גלוטן. בנוסף, מי שאינו מקפיד על תזונה ללא גלוטן עשוי לפחד להכין עוגה חגיגית ללא גלוטן ולקחת סיכון כי הוסיף לעוגה רכיבים המכילים גלוטן ובכך לסכן ילדים רגישים או אורחים הסובלים ממחלת צליאק.

קונים עוגה ללא גלוטן בקונדיטוריה מיוחדת

בקונדיטוריה המתמחה במאפים וקינוחים ללא גלוטן מקפידים על מוצרי מזון איכותיים הנבחרים בקפידה ותוך תשומת לב רבה לנושא הגלוטן, כמו כן מקפידים על משטחי עבודה וכלים נקיים ללא שאריות גלוטן העשויים לסכן את מי שאוכל מהעוגה או המאפה.

לכן, מחירן של עוגות ללא גלוטן יקר בהרבה מהמחיר של עוגה חגיגית רגילה. מעבר לכך, נדרש ידע וניסיון רב כדי להכין עוגות חגיגיות נטולות גלוטן, גם עלות החומרים גבוהה יותר לכן יש לצפות למחיר של עוגה חגיגית בעלות גבוהה בכ-50% ממחיר של עוגת יום הולדת רגילה בקוטר 24.

ראוי לציין כי עוגות ללא גלוטן עשויות בעבודת יד, המחיר של עוגה חגיגית באפייה ביתית וללא גלוטן עשוי להגיע למחיר גבוה מ-150 ₪, כאשר מתכננים לרכוש עוגה חגיגית בקונדיטוריה רגילה יש להזהיר את כל מי שסובל ורגיש לגלוטן מאחר וסביבת העבודה בקונדיטוריה עשויה להכיל גלוטן, לכן הפתרון הוא לרכוש עוגה בקונדיטוריה מיוחדת המציעה רק מוצרים נטולי גלוטן.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן