כמה עולה עוגת גבינה מוכנה?

עוגת גבינה

חג השבועות הוא אחד משלושת הרגלים אשר בהם היו עולים לירושלים בתקופת המקרא להשתתף בהעלאת הקורבנות בבית המקדש. מאז ומעולם היה קשור החג הזה עוגת גבינהלעונות השנה החקלאיות והתנועה הציונית אימצה סמלים אלה על מנת לחוג את החג עם טקסי הבאת ביכורים אשר נהוגים בישובים חקלאיים עד היום בדיוק כפי שהיה נהוג לעשות בעבר הרחוק. אחת מן המסורות היפות ביותר של החג היא אכילת גבינות והכנת עוגות גבינה שונות לקראת החג. אלה שלא יכולים להכין עוגות גבינה רוכשים אותן בנקודות המכירה השונות, ובמאמר זה נתמקד במחירי עוגת גבינה לחג שבועות.

מה משפיע על המחיר

עוגת גבינה היא די פשוטה להכנה ולא נחוץ ידע מופלג או ניסיון רב שנים בהכנת עוגות גבינה, אבל כמו בכל מוצר יש כאלה שמאד טעימים ומיוחדים ואחרים קצת פחות. עוגת גבינה ניתן להשיג כיום גם במרכולים השונים לקראת החג, גם במאפיות ובמעדניות השונות וכיום יש טרנד גדל של אנשים שאופים מהבית שניתן להזמין אצלם עוגת גבינה לחג שבועות באופן מיוחד.

הגורמים השונים אשר משפיעים על מחיר עוגת גבינה הם אלו:

  • עוג גבינה תעשייתית או ביתית – יש הבדל משמעותי מן הסתם במחיר בין רכישת עוגת גבינה תעשייתית של רשת לייצור מזון ובין עוגה ביתית מוזמנת באופן מיוחד, וגם אם רוכשים עוגת גבינה במאפייה שבה נאפות העוגות באופן ידני.
  • שם היצרן או המאפייה – גם לשם היצרן יש השפעה על מחיר עוגת גבינה וככל שהיצרן ידוע יותר יהיה המחיר גבוה יותר. יש מאפיות המוכרות כמאד איכותיות והן שומרות על המוניטין שלהן גם בצורת מחירים גבוהים יותר.
  • מרכיבי העוגה – גם למרכיבי העוגה יש השפעה על המחיר ועוגות המכילות פירות טריים רבים בנוסף לבסיס של הגבינה יהיו יקרים יותר.

והמחיר של העוגה

במחיר של עוגות גבינה עבור חג שבועות נע בין 50 ₪ לעוגה תעשייתית במרכול ועד ל – 100 ₪ ויותר לעוגה ביתית או במאפייה איכותית כל שהיא כזו או אחרת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן