כמה עולה עורך דין לרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מוגדרת כנזק שנעשה למטופל על ידי הרופא שלו או בשירות לקוי ממרפאה או מוסד רפואי, שהובילה לבעיות פיזיות בגופו של הפציינט. תפקידו של עורך דין לרשלנות רפואית הוא להוכיח, כי הנזק יכול היה להימנע- על כן האחראי לבעיה צריך לתת את הדין ואת הפיצוי למטופל.

מדוע מומלץ להיעזר בעורך דין במקרים של רשלנות רפואית?

בתביעות של רשלנות רפואית חשוב לדעת, כי עורך הדין חייב להתייעץ עם גורמים רפואיים יודעי דבר, שיוכיחו הלכה למעשה קשר ישיר בין מעשיו של הרופא, לנזק שנגרם למטופל. משמעות הדבר היא שיש צורך בחוות דעת מקצועית בתשלום נוסף, של רופא שיידע להצביע על קיומו של הקשר הזה. אנשים רבים נרתעים מלתבוע במקרים כאלה, רק בשל החשש מבירוקרטיה ארוכה ומתישה, מהשקעה כלכלית גבוהה בתהליך ומהשפעה רעה על המצב הנפשי שלהם, בשל המאבק לצדק. שכירת עורך דין מנוסה, שטיפל בעבר במקרים של רשלנות רפואית- עשויה לחסוך הרבה "כאבי ראש", כאשר שוכרים אדם שיילחם עבורכם, ויתייעץ עם אנשים נוספים, שיסייעו לכם לנצח במשפט.

האם משתלם כלכלית לשכור את שירותיו של עורך דין?

השאלה כמה עולה עורך דין לרשלנות רפואית חשובה, ובמיוחד עבור מי שאינו יכול להרשות לעצמו לבזבז כסף. חשוב לזכור כי כאשר ישנה עילה טובה לתביעה, ייתכן והפיצוי שיתקבל יעלה בהרבה על שכר עורך הדין ויועציו, והתהליך הארוך ולעיתים אף המייגע, עשוי להתברר כשווה את ההשקעה.
למעשה מומלץ להתייחס לעלות התביעה כולה: ישנה חובה לשלם את אגרת בית המשפט בסך 700 שקלים, ובנוסף את שכר טרחתם של היועצים הרפואיים וכמובן- של עורך הדין עצמו. כדאי לדעת כי ייעוץ רפואי לתביעת רשלנות רפואית עשוי לעלות אלפי שקלים והתשלום יינתן בכל מקרה, ואף עלול להסתכם בכמה עשרות אלפים- אם יש צורך בחוות דעת של כמה רופאים שונים. שכר טרחתו של עורך הדין, עם זאת- בתביעות נזיקין בכלל ובענייני רשלנות רפואית בפרט- ייגזר מתוך הפיצוי, במידה ויינתן. מכאן כי משתלם להגיש תביעה, רק במקרים בהם ישנה סבירות גבוהה לניצחון בתיק, כמו גם סכום גבוה של פיצוי משוער.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן