כמה עולה עיצוב גינות פרטיות?

הקמת גינות

אם יש לכם גינה פרטית שאתם מעוניינים לשדרג או להקים מאפס, הרי שאתם צריכים להתחיל לחשוב על הנושא של עיצוב גינות פרטיות ברצינות. לרוב, אנשים לא מעצבים לבדם את הגינה הפרטית שלהם מסיבה פשוטה: לרובנו אין ממש ניסיון בתחום הזה. הפתרון הוא כמובן לפנות למומחים אשר יוכלו לייעץ לנו בתחום, ואף לעצב את הגינה כפי שאנו רוצים בפועל. אם כך, כיצד אפשר לתמחר את  תהליך העיצוב של הגינה הפרטית? איך קובעים את העלויות הסופיות? הנה כמה קריטריונים בולטים:

הדברים שחשוב לקחת בחשבון:

  • שעות ייעוץ ועבודה – קודם כל, חשוב מאד לקחת בחשבון שככל ששעות הייעוץ הן רבות יותר, כך גם המחיר יעלה. כלעיצוב גינות פרטיות יועץ בתחום של עיצוב גינות פרטיות, גובה לרוב שכר קבוע לשעה של פגישה, ואם אתם תיפגשו יותר – כמובן שגם התשלום הסופי יהיה גבוה יותר, ויש לציין כי זה גם נכון בנוגע לאורך השלבים השונים בתכנון של הגינה הפרטית שלכם. מעבר לכך, אל תשכח ושהמחיר עצמו לפי שעה יכול להשתנות בהתאם למוניטין של המעצב ולפי הניסיון שיש לו.
  • גודל הגינה – עוד קריטריון שישפיע מאד על העלויות של עיצוב גינות פרטיות, הוא הגודל של הגינה שלכם. תתפלאו, אבל הגודל כן קובע – ובענק! אם מדובר על תכנון של גינה פרטית סטנדרטית, לרוב אתם לא תקבלו תוספת מיוחדת למחיר. אולם, אם יש לכם גינה פרטית שהיא גדולה יחסית – בגודל של דונם ומעלה – אז בהחלט אפשר לצפות לתוספת במחיר. במצב כזה, התכנון הוא כבר הרבה יותר מורכב, ויש יותר אלמנטים שצריך לשלב.
  • השקיה, מים וחשמל – עוד אלמנטים שמשפיעים על המחיר של עיצוב גינות פרטיות הן מערכות התאורה במקום, מערכות ההשקיה, וכן בריכות מים שאתם תרצו לשלב בגינה שלכם. יש מערכות אורה חסכוניות במיוחד – אך התקנתן והתכנון שלהן הוא יקר יותר. כך גם בנוגע לשילוב של בריכות נוי בתמחור משתנה – וכמובן שגם העלות של בריכת ההשקיה משפיעה מאד.

אז כמה זה יעלה בסוף?

קשה לקבוע מחיר אחיד. אתם יכולים לצפות לטווח מחירים שיתחיל לרוב ב3,500 ש"ח במקרים הפשוטים ביותר – ובמקרים המורכבים ביותר של גינות גדולות, המחיר גם יכול להגיע ל20 אלף ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן