כמה עולה עיצוב מטבח כפרי?

מטבח כפרי

לאור ההתפשטות הנרחבת של סגנון מודרני והיי-טקי, אנו עדים כיום גם לחתך גדול של אנשים שמעוניין דווקא לעשות את ההיפך: לחזור למראה יותר קלאסי, משפחתי ומזמין. אין פלא, אם כן, שאנשים רבים מעוניינים דווקא במראה של מטבח כפרי, המאופיין בשימוש בחומרים טבעיים – עץ מסוגים שונים, גימורים בצורות טבעיות, כגון עלים וענפים, ושמירה על אלמנטים של חום בעיצוב כולו.

כללים בסיסיים לעיצוב מטבח כפרי

כאשר ניגשים למשימת עיצוב מטבח כפרי חשוב קודם כל לשים לב לכללי הבטיחות. הדבר חשוב במיוחד במטבח שעשוי ברובו מעץ, שהינו חומר דליק במהותו. הדבר דורש יצירת מרווחים בין המוצרים השונים, כגון הכיריים ומכשירי החשמל, זאת על פי כללים קבועים מראש. בין הכללים האלה:

  • יש להשאיר מרווח של 80-120 ס"מ בין הכיריים לבין הכיור, ומומלץ שגם משני צדי הכיור יהיה מקום להנחת חפצים.
  • המרווח בין הארונות צריך להיות לפחות 120-150 ס"מ על מנת לספק פתיחה נוחה.
  • חשוב שלא להעמיד את הכיריים מתחת לחלון, משום שזה עשוי להוות מפגע מבחינת ניקוי זגוגיות לאחר כל בישול, וכן מסוכן משום שהרוח הבאה ישירות מהחלון עשויה ללבות את האש ולגרום לשריפה.

מציאת העיצוב המושלם

העיצוב של חדר המטבח הינו תהליך לא פשוט, משום שיש לעמוד בכמה וכמה תנאים: העיצוב צריך להיות יפה מצד אחד, אך גם נוח מאוד מצד השני. מעצב מקצועי יכול לסייע לכם להרכיב את התמהיל המתאים לכם, אך חשוב מאוד לדעת מראש את המאפיינים הקריטיים ביותר עבורכם:

  • האם אתם רוצים שהשולחן יהיה הפריט המרכזי ביותר?
  • האם אתם מעדיפים, לחילופין, להשקיע בשיש על רוב השטח, על מנת לבשל בנוחות?
  • מה הגדול הרצוי של המקרר?מטבח כפרי

לבסוף, חשוב מאוד לבחור את סוג העץ המתאים לכם. כמו המקרה של רצפות פרקט, גם העץ של המטבח יכול לשנות עם הזמן את צבעו, לכן חשוב מאוד לבחור את הסגנון שמראש מדבר אליכם. ניתן לבחור עיצוב בצבע עץ עדין, או ההיפך – בצבעים כהים כמה שיותר. לכל סוג עיצוב יש יתרונות מבחינת ניקיון ותחזוקה, אך תמיד חשוב לדאוג להסיר שאריות אוכל באופן מיידי, על מנת שהם לא יפגעו במראה החיצוני של הארונות.

ניתן לבחור בסגנון מטבח שבו השיש הינו צף. באופן כללי, אין שום מניעה משילוב בין סגנונות שונים. מה שהופך את עיצוב המטבח לכפרי הוא בעיקר השימוש הנרחב בעץ בתור החומר הבסיסי לארונות. הרכב הרהיטים וצורת ההקמה שלהם יכולים להיות שונים לגמרי, זאת בהתאם לדרישות והרצונות הספציפיים שלכם.

עלויות ומחירים לעיצוב מטבח כפרי

כמו בכל רכישה של מוצר, ישנם כמה אפשרויות של מחירים לעיצוב מטבח כפרי, תלוי ברמת החומרים, ורמת תהליך העיצוב. טווח מחירים יכול לנוע בין 5,000 – 50,000.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן