כמה עולה עץ לבנייה?

עץ לבניין נמכר במחסן עצים על פי פרמטרים שנקבעים מראש. עלות העץ מושפעת מהכמות, האיכות וזמן האספקה. בנוסף, כדאי לקבל המלצות על מחסנים ברחבי הארץ על מנת להבטיח אספקה של עץ ברמה גבוהה

עץ הוא אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר בענף הבנייה. כמעט בכל מחסן עצים ברחבי הארץ ניתן למצוא מגוון רחב של חומרים מן הסוג הזה. העץ משמש לבניית דירות, בתים ומבנים והוא מגיע בדמות יחידות קרש, דיקטים ולוחות. ניתן לרכוש את העץ לבד או לקבל הצעת מחיר על תוספים לתערובות.

שירותי מחסן עצים כוללים הובלת עצים בתוך ומחוץ לעיר, אספקת דבק לעץ ואספקת לכה, צבע או שמן. קבלני בניין בדרך כלל רוכשים את כל הציוד תחת קורת גג אחת, אך לקוחות פרטיים מגיעים למחסן על מנת להצטייד בפריטים ספציפיים.

העץ עצמו יכול לשמש מלבד בנייה גם לעבודות נגרות, תעשייה, הרכבה עצמית והסקה. השירותים הנלווים כוללים עיבוד וחיתוך עצים לגדלים מיוחדים, הדבקת קנטים לפלטות עץ קיימות והדרכה מקצועית. יש גם מחסנים שמבצעים שירותי נגרות או יבוא עצים לפי דרישות הלקוח.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה עץ לבנייה:

א. כמות – ככל שכמות העץ המוזמנת דרך המחסן גדולה יותר, כך המחיר לכל פריט יורד. הנוסחה הזו אמורה לעודד קבלנים להשתמש בכמויות גדולות של עצים.

ב. איכות וסוג – הפקטור העיקרי ברשימה הוא איכות העץ. פערי המחירים עשויים להגיע לעשרות ומאות אחוזים, בעיקר בין עצים רגילים ונפוצים לבין עצים נדירים, חזקים וגושניים. איכות העץ גם נמדדת לפי סוגו.

ג. זמן אספקה – קבלני בנייה יכולים לחסוך בהוצאות באמצעות הזמנה מראש של עץ. ככל שזמן האספקה ארוך יותר, בעלי מחסן עצים נוטים להתפשר במחיר. הסיבה לכך היא שאספקה מיידית של עץ לבנייה היא לרוב יקרה באופן משמעותי.

טווח מחירים

קרש עץ בגודל 50X100 סנטימטר יעלה 22 ש"ח, לעומת לוח עץ בגודל 25X100 סנטימטר שיעלה 12 ש"ח. פלטת עץ תעלה בממוצע 9 ש"ח לגודל של 5X50 מטר. לצורך השוואה, פלטת מזונית לבנה בגודל 244X122 ס"מ המיועדת לחלק האחורי של ארונות או ארגזי מיטה תעלה 50-100 ש"ח ופלטת סיבים לבנה תעלה 100-130 ש"ח. המחיר לפלטת דיקט עץ בגודל 122X244 ס"מ ובעובי 4 מ"מ הוא 40-90 ש"ח והמחיר של עץ לבוד בעובי 6 מ"מ ובגודל דומה הוא 60-100 ש"ח.

לוח עץ לבניין בגודל של 10X2.5 ס"מ יעלה 1,000-1,550 ש"ח למטר קוב. קרש עץ לבניין בגודל של 10X5 ס"מ יעלה 1,300-1,550 ש"ח ולוח עץ לאטה לבן לבניין יעלה 2.5-4 ש"ח למטר רץ. עם זאת, בוצ'ר בלוק בצבע מייפל בהיר יעלה במחסן עצים 400-800 ש"ח.

אם אתם מחפשים לבנות פרגולות,דקים,דגרות או בית עץ נחמד וזקוקים לפלטות עץ לכך, כנסו אל "זוהר עצים" ולא תתאכזבו מהאיכות והשירות

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן