כמה עולה פונדקאות באירופה?

פונדקאות

תחום הפונדקאות הוא תחום עדין, שצריך לנהוג בו בכפפות של משי ולקבל כל החלטה בו בזהירות

פונדקאות
פונדקאות

תחום הפונדקאות הוא אחד התחומים שנמצאים תחת דיון נרחב ביותר בעולם בימינו, ואחד התחומים שצריך להתייחס אליהם בצורה העדינה ביותר והשקולה ביותר בכל החלטה שמקבלים באשר אליו. במהות של תחום זה, מדובר באפשרות טכנולוגית וביולוגית מתקדמת שבה הורים שבדרך כלל לא היו מסוגלים להביא ילד לעולם בכוחות עצמם – מסוגלים לעשות זאת באמצעות אם פונדקאית. הדבר נחוץ, בדרך כלל, כאשר ישנה בעיה עם האם הביולוגית שלא יכולה לשאת את התינוק ברחמה ולא ניתן לבצע אצלה הפריה – ואז פונים לאפשרות של היריון ברחמה של אם פונדקאית, שחותמת על הסכם עם ההורים הביולוגיים ומקבלת כמובן שכר גבוה עבור המטרה העדינה והחשובה הזאת, כמו גם זכויות רפואיות שונות ומני תשלומים נוספים. ניתן להבין, אם כן, שמדובר בשורה התחתונה בהשקעה כלכלית עצומה – השקעה שנובעת גם מהעלות של הטיפולים השונים וגם מהעלות של היריון באופן כללי, וגם מההסתמכות על אישה שתישא את התינוק של הזוג הפונה לשירותי פונדקאות. ההוצאה הכלכלית הזאת, כאשר מסתכלים על מדינת ישראל ועל תחום הפונדקאות בה – שהוא חוקי ומוסדר בחוק אך מסובך למדי – יכולה להגיע עד למאות אלפי שקלים, ולמעשה בממוצע מדובר בעלות של כ-250 אלף ₪ עבור הזוג הפונה לשירותי הפונדקאות. מסיבה זו ומסיבות אחרות שקשורות לביורוקרטיה של פונדקאות בארץ לעומת חו"ל, יותר ויותר זוגות פונים לאפשרות של פונדקאות בחו"ל – וכעת נכיר את העלויות ואת המשמעויות של פנייה לאפשרות שכזו.

מה בדיוק העלויות של אפשרויות פונדקאות מעבר לים? מה צריך לדעת על העלויות האלה?

  • כמה זה עולה? העלות הכוללת של טיפולי ושירותי פונדקאות בחו"ל היא עלות שמשתנה בהתאם למקום שבו רוצים לבצע את הטיפולים האלה ובהתאם למדינה שממנה אנחנו בוחרים את האם הפונדקאית. אפשרות שכיחה ביותר בתחום זה היא של פונדקאות בגאורגיה, וכן ישנה גם אפשרות פופולארית של פונדקאות באוקראינה. פונדקאות שכזו במדינות המזרח-אירופאיות חוסכת הרבה מאוד כסף, והעלות הממוצעת שלה נעה בין 150 ל-160 אלף ₪. מעבר לכך שמדובר בחיסכון של כמאה אלף שקלים באופן ממוצע, מדובר גם בתהליך שבמידה רבה הוא פשוט יותר מבחינה ביורוקרטית, כאשר החיסרון הבולט היחיד שלו הוא העובדה שהילד או הילדה לא נולדים כיהודים מבחינת הגדרת הרבנות, ויש להעביר אותם גיור קטינים כאשר הם מגיעים ארצה. מעבר לכך, מדובר בתהליך שגורר הרבה פחות ביורוקרטיה של אישורים שונים, טווח הגילאים בו הוא הרבה יותר גמיש באופן ממוצע, וגם בו הבקרה על האם הפונדקאית היא צמודה ביותר ואפשר להיות בטוחים באיכותו.
  • מה עוד צריך לדעת? מבחינת עלויות של שירותי פונדקאות בחו"ל, ישנם כמה וכמה מחירים נלווים שעשויים להיכרך בפונדקאות וצריך להכיר גם אותם. דוגמה לכך תהיה היריון של תאומים, ובמצב זה תהיה תוספת ממוצעת של כאלף דולר. ניתוח קיסרי בלידה יעלה 700 דולרים נוספים להורים הביולוגיים, וכמובן שישנן גם את ההוצאות של טיסות הלוך וחזור עבור הלידה והטיפולים השונים ושל השהות של האם הפונדקאית בישראל בזמן שהיא נמצאת בארץ עבור הטיפולים והלידה. עם זאת, עדיין מדובר בטיפולים זולים לאין שיעור לעומת אלה המתקיימים בארץ.

אם אתם רוצים להביא ילד משלכם בעולם – מומלץ תמיד למצות את כל האפשרויות שברשותכם

עבור זוגות רבים, הבאת ילד לעולם היא חלום שנמנע מהם באופן ביולוגי – ובהחלט כדאי לבחון אפשרויות של פונדקאות בחו"ל או בארץ במצבים אלה, בכדי לא לוותר על החלום הזה ולהגשים את עצמכם בתור הורים – כפי שמגיע לכם להיות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן