כמה עולה פונדקאות בחו"ל?

פונדקאות

אנשים שלא מצליחים להיכנס להריון ורוצים לשכור שירותי פונדקאות בחו"ל צריכים להכיר את טווח המחירים המקובל. במאמר הבא נציג את הפרמטרים המשפיעים על המחיר ונביא דגשים עבור בני זוג ישראלים.

תהליך נשיאת עובר על ידי אישה שהופרתה מזרע של גבר שאינו בן זוגה יכול להתבצע בארץ ובחו"ל. התהליך נמשך עד הבאתו לעולם של תינוק ומטרתו היא בין היתר לסייע לבני זוג שלא מצליחים להיכנס להריון. מסירת התינוק לאחר הלידה להורים המיועדים גם מתאימה לבני זוג חד מיניים. את התהליך אפשר לעבור בישראל ובמדינות נוספות בעולם, בכפוף לקריטריונים שנקבעים על פי החוק.

יש הבדל בין תהליך מלא בו תורמת האישה הנושאת את העובר את ההריון בלבד, לעומת תהליך חלקי בו האישה תורמת גם את ההריון את הביצית. בדרך כלל נעשית השרשתו של העובר באמצעים מלאכותיים וחשוב לבחור היטב את המוסד המטפל. כדאי גם להכיר את הפרמטרים המשפיעים על המחיר ולהיערך להוצאה כלכלית לא פשוטה.

פרמטרים המשפיעים על המחיר של פונדקאות

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה התהליך בחו"ל:

א. חוקיות – המסגרת החוקית מאפשרת לבצע את התהליך בחו"ל במחיר זול יותר בהשוואה למסגרת הלא חוקית. הבדלים אחרים הם במהירות הביצוע ובסידורים הבירוקרטיים. במילים אחרות, היתרון של פונדקאות חוקית הוא תמיכה מצד הרשויות ומתן סיוע במקרה של בעיות. מנגד, החיסרון הוא תהליך ארוך. במסגרת לא חוקית ניתן לחסוך בהוצאות ולהימנע מבירוקרטיה, אך אין אף תמיכה עבור בני הזוג.

ב. דרישת האם הנושאת – מי שמתכנן לבצע את התהליך בחו"ל צריך להביא בחשבון את דרישת האם הנושאת. אפשר למצוא פערים של מאות אלפי שקלים בין נשים שונות. דרישת האם הנושאת נקבעת לפי הגיל שלה, הניסיון שיש לה עם הריונות ועוד שורה ארוכה של שיקולים אישיים. כדאי תמיד לפגוש את האם הנושאת ולהתייעץ עם עורך דין או אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.פונדקאות

ג. זמן המתנה – יש כללים מקובלים לתהליך פונדקאות ובין היתר הם קובעים את זמן ההמתנה. ככל שזמן ההמתנה לתהליך ארוך יותר, כך המחיר יורד. עלות גבוהה תצטרף לזמן המתנה נמוך ותחייב את ההורים המיועדים לשאת בהוצאות הנדרשות.

טווח מחירים

אז כמה עולה פונדקאות? בארצות הברית ניתן לבצע פונדקאות בעלות גבוהה של 120 אלף דולר בממוצע, לא כולל שהיה וטיסות. במדינות המזרח ובתאילנד העלות הממוצעת היא סביב 50 אלף דולר, בהתאם לפרמטרים המוזכרים לעיל. בקנדה ניתן לבצע את התהליך בעלות של 80 אלף דולר בממוצע ובהודו יכולים רק זוגות של גבר ואישה הנשואים שנתיים לבצע את התהליך בעלות של 30-60 אלף דולר.

לצורך השוואה, פונדקאות חוקית בישראל עולה 42 אלף דולר בממוצע, לעומת תהליך לא חוקי שכרוך בהוצאה של 100 אלף דולר ויותר.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן