כמה עולה פונדקאות?

אויר נקי

פונדקאותהליך פונדקאות כולל נשיאת עובר על ידי אשה שהופרתה מזרע של גבר שאינו בן זוגה. ההליך נמשך עד הבאתו לעולם של תינוק, לשם מסירתו להורים מיועדים. יש להבחין בין הליך מלא בו תורמת האשה הנושאת את התהליך ההריוני בלבד, והביצית שאינה שלה מוחדרת לרחמה, לבין הליך חלקי, או "תחליפאות", בו תרומת האשה גם את התהליך ההריוני, וגם ביצית משלה המופרית בזרע. ברוב המקרים השרשת העובר נעשית באמצעים מלאכותיים.

ישראל מסדירה את הנושא בצורה חוקי על פי תקנות של משרד הבריאות. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה, שגם מחיר הפונדקאות מהווה הוא פקטור מרכזי במערכת השיקולים של אנשים המעוניינים בהליך מן הסוג הזה.

המרכיבים המשפיעים על המחיר

בארץ או בחו"ל

ניתן לבחור היכן לבצע את ההליך, כאשר האפשרויות הן פונדקאות חוקית בישראל או פנייה אל מרפאה פרטית בחו"ל. לא תמיד המרפאה בחו"ל גובה מחיר משתלם, בעיקר כאשר מתחשבים בהוצאות הנלוות, ובעוגמת הנפש שעלולה להתעורר כתוצאה מחוסר תקשורת בין הרופאים ללקוחות. יש לציין, כי ההליך בחו"ל לרוב אינו חוקי, אך יתרונותיו הם מהירות והיעדר בירוקרטיה.

מימון לאשה ההרה

לא רבים לוקחים בחשבון את הוצאות המימון לאשה ההרה. ההליך יכול להיות המוצא האחרון להקמת משפחה, לכן אנשים משקיעים המון כסף ביצירת קשר אישי וכימיה עם האם. המימון כולל רכישה של בגדים החל מהחודש החמישי כאשר הגוף מתחיל להשתנות, עזרה בתשלומים מיוחדים ותוספות אחרות. העלות הכללית של המימון יכולה להיות לא פחות גבוהה ממחיר התהליך.

טיפול רפואי

המחיר של פונדקאות מושפע גם ממרכיב הטיפול הרפואי. לפני שבני זוג מחליטים לפנות אל אם פוטנציאלית הם מבצעים בדיקות, נשלחים למעקב, ונאלצים להיפרד מלא מעט כסף. הטיפול הרפואי הזה בחלקו אינו מכוסה על ידי קופות החולים הציבוריות ומחייב מעורבות פרטית. אי אפשר לוותר על הטיפול הרפואי, משום שהוא קובע במידה רבה את התאמת הזרע והביצית, את הליך ההריון הצפוי וכמובן את בריאות הילד.

טווחי מחירים

על פי מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות, פונדקאות חוקית בישראל עולה בערך 150,000 שקלים. לצורך השוואה, המחיר של הליך לא חוקי מגיע עד בערך 100,000 דולר ויותר, שזו עלות כפולה. המשמעות היא שבעיקר בעלי ממון יכולים להרשות לעצמם את הפנייה להליך המהיר מול מרפאות בחו"ל.

היעדים הפופולאריים בשוק הלא חוקי הם הודו ואוקראינה, כאשר המטרה היא לענות על צרכים של זוגות ישראלים שלא איתרו פונדקאית בארץ, או לא עמדו בתנאי משרד הבריאות מסיבות בריאותיות, גיל וכדומה. בכל מקרה, מומלץ מאוד להתייעץ עם רופא מומחה ואיש מקצוע לפני שמחליטים על כל צעד חשוב כמו הפריית זרע. זהו תהליך עם השלכות בטווח הקצר והארוך ועלותו בהחלט אינה מבוטלת.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן