כמה עולה פנינה אמיתית?

פנינים אמיתיותיש לא מעט אנשים, אשר מבקשים לקנות לעצמם כיום פנינה אמיתית. קהל היעד מורכב מנשים שמעוניינות בתכשיטים יוקרתיים ובשילוב הפנינים בשרשראות ובעגילים, ובכן בקרובים ובחברים, שמעוניינים לפנק את הנשים באותן פנינים אמיתיות – כמו גם כמובן תכשיטנים שסוחרים בהן, מהווים קהל יעד מרכזי. הפנינה נוצרת כתוצאה מחדירה של גורם זר לתוך הצדפה. הצדפה היא יצור חי, וכדי להתגבר על אותה חדירה, היא מכסה את אותו גוף בהפרשה מיוחדת – שבעצם יוצרת את הפנינה. אם כך,
כיצד נתמחר את המחיר של פנינה אמיתית?

הקריטריונים לקביעת מחיר הפנינה

הברק – לא פעם, קובעים את מחיר הפנינה לפי מידת הברק שלה. ככל שלפנינה יש יותר ברק, כך המחיר שלה עולה. מדוע? משום שברק חזק, הוא סממן לציפוי חזק ואיכותי יותר של הפנינה, והפנינים הללו נחשבות כמובן נדירות יותר ויפות יותר.

צורה עגולה – עוד קריטריון שמשפיע על המחיר של פנינה אמיתית הוא הצורה שלה. אנו רגילים לחשוב על הפנינים כבצורת כדור מושלם. בפועל, רק מיעוט מקרב הפנינים הן באמת בעלות צורה מושלמת ומשוכללת שכזו. יש לא מעט פנינים שצורתן הכדורית והעגולה איננה מושלמת. ככל שהצורה מושלמת יותר – המחיר עולה. חשוב לציין שלעתים חוסר השלמות לא נראה לעין, וכך אפשר להשיג פנינים איכותיות במחיר נוח.

ניקיון – כמובן שגם הניקיון של הפניה משפיע על המחיר שלה. לכל פנינה יש מידה מסוימת של עכירות או טוהר. ככל שהפניה טהורה ונקיה יותר וחפה מפגמים וכתמים, המחיר שלה כמובן גבוה יותר.

גודל – אין כמעט צורך לציין כי הגודל של פנינה אמיתית הוא קריטריון חשבו בקביעת המחיר שלה. פנינים גדולות יותר, שוקלות יותר, ולכן מחירן עולה בהתמדה.

היכן קונים את הפנינה?

לאחר שהבנתם כמה עולה פנינה אמיתית, כל מה שנותר לכם זה רק לפנות לגורם המתאים שימכור לכם פנינים. אפשר ללכת לחנויות תכשיטים אשר מוכרים תכשיטים שבהם הפנינים כבר משובצות – אך אפשר גם לפנות לתכשיטנים עצמאיים שמתמחים ספציפית בפנינים, להזמנות אישיות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן