כמה עולה פרופיל בלגי?

 

רוצים לעצב את הבית או המשרד שלכם בצורה מיוחדת? אם כך, אתם בוודאי שוקלים בימים אלו להתקין חלון בלגי. החלון הבלגי, או בשמו הנפוץ יותר פרופיל בלגי, הוא חלון שבו נעשית חלוקה באמצעות פרופילים מתכתיים מברזל או מאלומיניום שביניהם מניחים את לוחות הזכוכית. היתרון הוא שניתן ליצור כך עיצובים מיוחדים בחלוקה עם הפרופילים וליצור פתחים גדולים ודקורטיביים. אחת השאלות החשובות היא כמה עולה פרופיל בלגי, ומה יכול להשפיע על המחיר שלו.

 

כך תבינו את הבדלי המחירים

  • אלומיניום או ברזל – המחיר של חלון בלגי נקבע על פי חומר הגלם שמרכיב אותו. ישנם חלונות בלגיים קלאסיים מברזל, ויש חלונות מודרניים יותר מאלומיניום. אלומיניום הוא לעיתים זול יותר, ולכן הפרופילים מאלומיניום הם זולים יותר. עם זאת לא תמיד ההבדלים הם כה דרמטיים, ולעתים הם זניחים. בנוסף כיום קיימים פרופילים בלגיים אשר מערבבים בתוכם סגסוגת של ברזל עם אלומיניום גם יחד.

 

  • כמה חלוקות משנה יש? – מחירו של פרופיל בלגי מושפע מאוד גם מהשאלה כמה חלוקות יש. ככל שיש יותר חלוקות ונעשה שימוש ביותר חלקי פרופיל – כך המחיר יעלה שכן הכמות עולה. מצד שני אם אתם משתמשים בפרופיל בלגי עם מעט חלוקות והפתחים הם גדולים יחסית, המחיר ירד. לכן, גם אם הפתח הוא זהה לגמרי, אם החלוקה גבוהה יותר המחיר יכול להכפיל את עצמו בחלק מן המקרים!

 

  • מחירי ההתקנה – אל תשכחו כי ברוב המקרים אתם לא תתקינו פרופיל בלגי בעצמכם, אלא תפנו לאיש מקצוע. גם כאן יש טווח המחירים רחב למדי. מי שמציע מחיר זול תמורת ההתקנה הוא לעתים אדם שלא מורשה לכך ולא מתמחה בכך וכדאי להיזהר. עדיף לפנות לקבלנים המורשים – גם אם הם מעט יותר יקרים.

 

Detail of aluminium profiles
Detail of aluminium profiles

מה יכול להיות המחיר הסופי?

המחיר להתקנה הוא כאמור לפי מ"ר אחד, ולרוב נע על הטווח שבין 700 ש"ח ל2,000 ש"ח למ"ר אחד – תלוי כמובן באיכות ובכמות של הפרופילים שנעשית בה שימוש, וגם באיכות הביצוע של המתקין.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן