כמה עולה פרסום בגוגל?

494296729קידום האתר במנועי החיפוש באופן אורגני הוא חשוב, ללא צל של ספק. מצד שני, בשוק התחרותי של היום, לא די תמיד די בו. במרוצת השנים, גוגל ביצעה שינויים רבים שמטרתם, מצד אחד – להעניק תמורה גבוהה יותר למי שמפרסמים דרכה בתשלום, ומצד שני – לדחוק את הפרסום האורגני בעדינות, כדי לעודד לקוחות נוספים לרכוש פרסום ממומן בתוצאות מנוע החיפוש.

האם זה אומר שימי הקידום האורגני בגוגל מתקרבים לקיצם? כמובן שלא. אבל משמעות הדבר שלמפרסמים יש כיום כלי נוסף להופיע בתוצאות החיפוש הריאליות, גם מבלי לחכות חודשים ארוכים בתקווה להגיע למיקום ריאלי בעמוד הראשון (לפי מחקרים, אחוזי הגולשים שמגיעים לעמודים מעבר לעמוד הראשון צונח פלאים, כאשר אחוז המגיעים לעמוד הרביעי והלאה שואף לאפס).

 למה לפרסם בגוגל?

  • חברת גוגל מציעה כיום את מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. מספר המשתמשים בו נאמד במיליארדים – וזאת מבלי לומר מילה, עדיין על מודעות של Adsense באתרים. מכיוון שמרבית הלקוחות שלכם מחפשים בגוגל לפחות פעם ביום, זאת עשויה להיות דרך מצוינת להגיע אליהם.
  • בנוסף, אופן הצגת המודעות נקבע בהתאם לחיפוש אותו הזין המשתמש ולהיסטוריית הגלישה שלו. באופן זה, הפרסום שלכם יוצג רק בפני אנשים שהוא רלוונטי עבורם, כאשר הוא רלוונטי עבורם. הדבר נכון שבעתיים, כיום, כאשר רבים מבצעים את החיפוש שלהם מן הטלפון הנייד. החברה מאחורי מנוע החיפוש מאפשרת למפרסמיה לבצע פרסומים המוגבלים למכשירים סלולריים, וכך לקבוע לא רק מתי ובפני מי יוצג הפרסום, אלא גם היכן. קשה לפרסם באופן יותר ממוקד מזה.
  • יתרון נוסף, בפרסום בגוגל הוא שמפרסמים משלמים רק עבור לחיצות על המודעות, ולא עבור הצגתן בפני גולשים, בלבד. לכן, המפרסמים משלמים למעשה, רק כאשר הפרסום עובד. מטבע הדברים, יש לכך השפעה רבה על עלויות הפרסום.

אוקי, תכל'ס כמה זה עולה ואיך עושים את זה?

112952678ובכן, למרות כל הניסיונות של גוגל לפשט את התהליך, הפרסום הממומן (או הפרסום היעיל, לפחות) במנוע החיפוש המוביל בעולם הוא עדיין עניין מורכב. לכן, אין מחיר נקוב מראש, אלא רק טווחים ופרמטרים. בין הפרמטרים המשפיעים על עלות הפרסום: התחום של הפרסום ומידת הדרישה אליו, היקף הפרסום ומשכו, מידת היעילות שלו, עלות ניהול הקמפיין על ידי איש מקצוע מנוסה ועוד.
משמעות הדבר שעלות הפרסום נקבעת לפי עלות של לחיצה אחת על הפרסום שלכם, כפול מספר הלחיצות שרכשתם ליום. עלות הלחיצה נקבעת לפי מונח החיפוש הרלוונטי למודעה. ככל שהתחום יותר מבוקש ומפרסמים מוכנים לשלם עבור מונח חיפוש יותר כסף, כך עלות הלחיצה בו יותר גבוהה ולהיפך. עלות של "קליק" יכולה לנוע בין אגורות בודדות ליותר ממאה שקל, בתחומים ובפרמטרים הכי מבוקשים.

כך, למשל, בקטגוריית הביטוח בשוק העולמי, עלות הקליק הגבוה ביותר עומדת על כ-55 דולר (כ-160 ש"ח). בתחום המשכנתאות, עלות קליק יכולה להגיע גם ל-47 דולר וכן הלאה.

הבשורות הטובות הן, שבשוק המקומי, מחירי הקליקים זולים יותר באופן משמעותי, וכך מפרסמים בישראל יכולים ליהנות מן הכלים הפרסומיים שגוגל מציעה, ובתעריפים הרבה יותר זולים.

המאמר בחסות – שירותי פרסום בגוגל זאפ גרופ

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן