כמה עולה פרסום ממומן PPC בגוגל?

אין עוררין על כך כי בעולם העסקים הכל כך מורכב וקשה שיש כיום, יש צורך לפעול למען שיווק ופרסום כל בית עסק באשר הוא בצורה היעילה ביותר שניתן, על מנת לקבל תוצאות ראויות הלכה למעשה בשטח.

כל בעל אתר אינטרנט מודע לחשיבות של שיווק נכון. השאלה כמה עולה פרסום בגוגל רלוונטית עבור בעלי אתרים המציעים שירותים, עבור בעלי אתרים העוסקים במכירת מוצרים וגם עבור בעלי אתרים המציעים תוכן ומידע.

השימוש באינטרנט מבוסס על מנועי החיפוש והם המתווך העיקרי בין בעלי האתר לבין הגולשים. יחד עם זאת, לא כולם יודעים כמה עולה פרסום בגוגל וכיצד ניתן לפזר את התקציב בצורה נכונה. הדגש העיקרי צריך להיות על המרכיבים הקובעים את עלות הפרסום עבור האתר בטווח הקצר והארוך.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים שבאמצעותם ניתן לבדוק מראש כמה עולה פרסום בגוגל עבור אתר מסוים:

PPCא. סוג המילה או הביטוי – מילים וביטויים נפוצים מתומחרים על ידי גוגל בעלות גבוהה יותר. מנגד, מילים לא פופולאריות יכולות לצמצם את התקציב הרצוי עבור הפרסום באופן משמעותי.

ב. מספר הקלקות – חברת גוגל גובה תשלום עבור פרסום רק בהתאם למספר הקלקות. לקוח אינו משלם על הופעת המודעה, אלא רק אם הקליקו עליה. התשלום המינימאלי הוא 5 אגורות אך בפועל הוא גבוה יותר.

ג. תוכן טקסט המודעה – העלות של פרסום בגוגל תלויה בגודל המודעה ובטקסט המופיע בתוכה. גם כאן יש משמעות לתחרות: ביטויים שכיחים דורשים השקעה כספית גדולה יותר מצד המפרסמים והלקוחות.

טווח מחירים

כפי שניתן לראות, השקעה של 5 אגורות בלבד פר מודעה של גוגל לא תמיד מספיקה על מנת להשיג את מטרות הקמפיין. אין דרך חד משמעית לענות על השאלה כמה עולה פרסום בגוגל ולכל קמפיין יש דרישות אחרות. ההמלצה היא לקבוע מראש את התקציב, לבדוק את הביצועים של הקמפיין במנוע החיפוש ולבצע את ההתאמות הנדרשות. כך ניתן למנוע הוצאות בלתי רצויות ולהשיג את המטרה תוך זמן קצר יחסית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן