כמה עולה פרקט למינציה

פרקטפרקט למינציה מציע את כל היתרונות של חיקוי עץ מוצלח, חסכוני ואסתטי. לעומת פרקט עץ שפוגע באיכות הסביבה ומחייב זהירות ורגישות יתר, פרקט למינציה מתאים לבתים פרטיים, משרדים, אולמות תצוגה, מפעלים, מחסנים ועוד.
הפרקט הוא למעשה חיפוי עשוי חומרים וסיבים סינתטיים. פרקט למינציה בנוי משלוש שכבות הכוללות שכבת לוח למינציה תחתונה, שכבת לוח MDF אמצעית של עץ דחוס ושכבה עליונה של לוח למינציה נוסף. ההבדלים בין פרקטי למינציה נובעים ממיקרופילם המושתלים בין השכבה הראשונה והשנייה על מנת להעניק לפרקט צבע טבעי, נעים וחלק.

מה המרכיבים המשפיעים על המחיר?

הרכבה של פרקט למינציה מתבצעת בצורה פשוטה יחסית ודורשת חיבורים בסיסיים בלבד. בניגוד לשיטות ריצוף אחרות, ההרכבה היא לא פקטור משמעותי במחיר המוצר, אך יש כמובן מרכיבים אחרים שכדאי להכיר:
א. דרגת שחיקה – כבר בשלב הבחירה של פרקט למינציה נדרש הלקוח לבחור את דרגת השחיקה הרצויה. ככל שדרגת השחיקה תהיה גבוהה ואיכותית יותר, כך מחירו של הפרקט יעלה. דרגת 3AC מתאימה לריצוף בתים ומשרדים עם תנועה מעטה, דרגת 4AC מתאימה לחנויות ועסקים עם תנועה מוגברת, ודרגת 5AC מתאימה למקומות עם תנועה ללא הפסקה.
ב. אחריות – יש חברות המספקות אחריות של עד 25 שנה עבור פרקט למינציה. אחריות כזו יכולה להיות מגולמת במחיר ולהשפיע עליו.
ג. סוג החומר – פרקט למינציה מיוצר משלוש שכבות, ואיכותו תלויה בסוג חומרי הגלם הנבחרים. חברות ברמה גבוהה לא יתפשרו על חומרי הגלם, ויקפידו על ייצור פרקט למינציה משובח ועמיד, אך במחירים נמוכים אפשר למצוא גם פרקטים באיכות ירודה.
ד. רמת הגימור – כמו בסוגים אחרים של פרקטים, גם בכל הנוגע אל פרקט למינציה יש משמעות אדירה לרמת הגימור. פרקט מלוטש, מבריק וחלק יעלה יותר מפרקט עם שריטות או פרקט מתצוגה. מרכיבים אלו משפיעים על המחיר, וקובעים את מידת שביעות הרצון של הלקוח.

טווחי מחירים

המחיר של פרקט למינציה הוא עבור מ"ר ונחשבת לנמוכה ביותר מבין כל שאר סוגי הפרקטים. יש לציין כי מדובר על סקירת מחירים לא מחייבת, אך ניתן לראות כי המחיר הממוצע של פרקט למינציה עומד על 50-150 ש"ח עבור מ"ר. התקנת פרקט למינציה באמצעות התקנה צפה תעלה 30-45 ש"ח למ"ר, אך ניתן לחסוך את הוצאות ההתקנה במידה ומקפידים על הוראות היצרן ומרכיבים את הפרקט לבד.
לשם השוואה יש לציין כי העלות של פרקט עץ טבעי למ"ר עומדת על 150-300 ש"ח והעלות של פרקט עץ גושני יכולה להגיע עד 300-600 ש"ח עבור מ"ר. פערים אלו נובעים משיטת הבנייה הייחודית של פרקט למינציה ומהשימוש בחומרי גלם סינתטיים.

לסיכום, השאלה כמה עולה פרקט למינציה תלויה בדרגת השחיקה של הפרקט, האחריות שנותנת החברה המבצעת, סוג חומרי הגלם ובעיקר רמת הגימור. בדקו מראש את הפרמטרים הללו, ובקשו הצעת מחיר משתלמת על פרקט עם או בלי התקנה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן