כמה עולה פרקט פולימרי?

פרקט פולימרי

אחד מסוגי הפרקט שהפכו להיות פופולריים מאד בשנים האחרונות, הוא הפרקט הפולימרי. מה שמייחד פרקט פולימרי בהשוואה לפרקטים אחרים, זו העובדה שהוא עמיד לחלוטין בפני מים. הפרקט הפולימרי מצויד בחומרים מיוחדים ובשכבות הגנה יוצאות דופן, כך שהמים לא מנפחים אותו מבפנים. זה מאפשר כמובן להציב אותו באזורים רטובים ולחים – במטבח, בחדרי השירותים ובחדרי הרחצה. אם כך, כמה יעלה הפרקט הזה, ומה ישפיע על המחיר שלו?

להבין את קביעת המחיר

● מחיר למ"ר – כמו בכל סוגי הפרקטים באשר הם, יש לזכור שהמחיר הבסיסי של פרקט פולימרי נקבע במ"ר. יש מחיר למ"ר אחד – ויש להכפיל אותו בשטח הכללי. לכן אם אתם רוצים לרצף שטח שהוא גדול יותר עם הפרקט הזה – עליכם לחשב זאת בהתאם.
● עובי – כמו בכל סוגי הפרקטים, גם כשאתם בוחרים פרקט פולימרי עליכם לשים לב לעובי שלהם. ככל שהפרקט הפולימרי הוא עבה יותר – כך גם המחיר שלו יעלה יותר. פרקט עבה, משמעותו פרקט שהוא איכותי יותר, עמיד יותר, ובוודאי כשזה מגיע לעמידות נגד רטיבות מדובר על סעיף חשוב מאד. עם זאת, העובי הוא לא חזות הכל, ולעתים נוכל למצוא פרקטים פולימריים עבים יחסית במחירים נוחים.
● עיצוב – גם העיצוב של פרקט פולימרי יכול להשפיע על המחיר הסופי שלו. חלק ניכר מהפרקטים הללו לא עשויים מעץ אמיתי אלא מחומר דמוי עץ, שמאפשר בעצם ליצור את העמידות במים. עם זאת, ככל שהפרקט הפולימרי נראה כלפי חוץ כפרקט מושקע יותר ואיכותי יותר – כך כמובן אפשר לצפות שהמחיר שלו יהיה בהתאם.
● הרכב פנימי – ניתן להסביר את המחיר של הפרקט הפולימרי בין השאר גם בזכות הרכב החומרים הפנימי שלו. כיום יש חומרים שנחשבים לעמידים יותר ואיכותיים יותר לא רק נגד מים – אלא גם נגד שחיקה באופן כללי, וזה בהחלט משפיע על המחיר הסופי.

אז לאיזה מחיר אפשר לצפות?

כאמור, טווח המחירים של הפרקט הפולימרי נתון לשינויים רבים. עם זאת, בהנחה שמסתכלים על המחיר למ"ר אחד הרי שהוא נע בין 85 לבין 200 ש"ח.

פרקט פולימרי

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן