כמה עולה פתיחת סתימה בביוב הראשי בבניין?

סתימה בביוב הינה מצב לא נעים שכולם רוצים להימנע ממנו, אך כשמדובר בסתימת הביוב הראשי בבניין, המצב אפילו מסובך עוד יותר. סתימת ביוב יכולה להיגרם כתוצאה מעצם גדול או לכלוכים שהצטברו בתוך הצינורות ומונעות את זרימת המים. לדוגמה, לא פעם אנשים משליכים לאסלה דברים שיכולים לגרום לסתימה כגון מגבונים, תחבושות היגייניות, קיסמי אוזניים, שקיות ניילון וכל מוצר שלא מתפרק בתוך המים. לא משנה כמה יבקשו מהדיירים לא לזרוק מוצרים אלו ומוצרים אחרים לאסלה, תמיד יהיה את הדייר התורן שיחליט לא להתחשב ולגרום נזק לכל הבניין. פתיחת סתימת ביוב היא משימה שיכולה להיות קלה ופשוטה אך יכולה גם לקחת זמן ולהיות מורכבת מאוד. פתיחת סתימה בביוב ראשי בבניין תוזמן על ידי וועד הבית וכל הדיירים אמורים להשתתף בתיקון.

אז כמה עולה פתיחת סתימה בביוב הראשי בבניין?

כשמגלים סתימה בביוב יש שתי אופציות: לפתוח את הסתימה בעזרת אינסטלטור או לפתוח אותה בעזרת ביובית. לביובית יש כמובן יתרונות רבים על פני אינסטלטור אך גם המחיר שלה בהתאם. פתיחת סתימת ביוב אשר מצריכה ביובית תעלה לתושבי הבניין בין 600-1,000 שקלים. במקרה והבעיה סבוכה ומורכבת, אינסטלטור לא יוכל לעזור לכם ולכן אין לכם הרבה אופציות במצב שכזה. אם מדובר בסתימה פשוטה שאינסטלאטור יכול לבצע, זה יעלה לכם בין 400-700 שקלים. המחירים נעים על ציר רחב יחסית שכן הזמנת האינסטלאטור או ביובית תלויה בשעה או ביום ההזמנה, בדחיפות ההזמנה ובאזור המיקום של הבניין. כשמדובר בבניינים חדשים יחסית שבהם יש וועד בית חזק ומשקיע, אזי יש אנשי מקצוע קבועים שמגיעים לתקן תקלות כאלו ואחרות והמחיר אף יכול לרדת יותר מאשר המחירים הנקובים. בכל מקרה, עדיף לשלם קצת יותר ולהיות בטוחים שאיש המקצוע שמגיע אליכם יעשה עבודה טובה כדי להבטיח שהתקלה תסודר במאה אחוז ולא תחזור.

שאלת השאלות: אם יודעים מי גרם לסתימה, האם הוא צריך לשלם הכול לבדו?

אחרי שהבנו את סדר גודל המחירים, נשאלת שאלה נוספת: בדרך כלל אין אפשרות לדעת מיהו הדייר שגרם לבעיה ובמצב כזה כולם צריכים להשתתף בתשלום, אך מה קורה כאשר הדייר מודה או שהדיירים גילו מיהו המזיק? בחלק מהבניינים מוותרים והתשלום לביובית או לאיש המקצוע מתחלקת בין כולם. בבניינים אחרים, הדיירים לא מוכנים לוותר ולא מוכנים לשלם על נזק שלא הם אחראים עליו. בכל מקרה, מומלץ להגיע למצב שכל דייר ייקח אחריות על מה שהוא זורק לאסלה על מנת לא לגרום נזק לא לעצמו ולא לדיירים האחרים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן