כמה עולה ציוד לבית אבות?

בית אבות

קצת על המסגרת של בתי אבות ככלל ועל המרכיבים השונים המחייבים בהם

בעשרות השנים האחרונות נרשמת בארצנו מגמה ברורה שיתרונותיה הם רבים מאוד עבור חייהם של קשישים במדינה שלנו: יותר ויותר אנשים מבינים כי את איכות החיים הגבוהה ביותר בגיל השלישי מקבלים במסגרת איכותית של בית אבות, ובוחרים לעבור למסגרת שכזו. המסגרת הזו נותנת לקשיש ליהנות מהחיים כפי שקשה לעשות זאת לפני כן – יותר אין צורך לדאוג לקניות, לאוכל, לניקיונות ולכל מרכיב מתיש אחר של חיי היום יום, כאשר כל צורך ורצון מקבלים מענה אדיב ואיכותי, וישנה מעטפת רפואית וטיפולית ברמה הגבוהה ביותר. המרכיבים השונים של ציוד בבית האבות צריכים אם כן להיות קשורים לניידות הקשישים, לצרכים היום יומיים שלהם וכן לציוד אלקטרוני מתקדם שנועד להקל על חייהם.

אז באיזה ציוד בדיוק מדובר, וכמה הוא צריך לעלות לנו?

  • ניידות – מוצרי ניידות שונים רלוונטיים לבית אבות הם כמובן כל מה שקשור לכיסאות גלגלים, אביזרי הליכה, מיטות סיעודיות וכדומה. כסא גלגלים יכול לעלות כל דבר בין 600-700 ₪ בלבד ועד עשרות אלפי שקלים, בהתאם לצורך. מיטה סיעודית עולה בדרך כלל בין 6,000-7,000 ₪. מבחינת אביזרי הליכה, מדובר בטווח שבין 100-200 ₪ להליכון פשוט, ועבור רולטורים מתקדמים ניתן גם להגיע לאלף ₪ ויותר.
  • ציוד אלקטרוני – מכשירי שמיעה שונים הם חשובים עבור בית אבות, והם יכולים לעלות בין 3,000 ₪ בדגמים הפשוטים ועד 20,000 ₪ בדגמים המתקדמים ביותר, עם השתתפות כלשהי של קופות החולים. מערכת של לחצן מצוקה וקריאה לקשישים עולה בדרך כלל משהו כמו 500-700 ₪.
  • ציוד יום יומי – חשוב שתהיה כמות מספקת מציוד כמו חיתולים למבוגרים, אביזרי ניקיון שונים ולצרכים קולינריים. כאן כמובן שטווח מחירים הוא לא רלוונטי, שכן מדובר בתחזוקתו השוטפת של כל בית אבות באשר הוא.

בית אבות

תכנון והקמה של מסגרת לגיל הזהב צריכים להתבצע בחכמה

כאשר מקימים מסגרת איכותית של בית אבות לגיל הזהב, חשוב לתכנן כל פריט ומכשיר בו – מלחצני המצוקה דרך כיסאות הגלגלים ועד הבריכה וההליכונים. בצורה זו ניתן להבטיח את הסביבה הנעימה ביותר והבריאה ביותר למחייה עבור הדיירים הקשישים שבמקום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן