כמה עולה ציוד תמלול?

חברת תמלול

הציוד בו משתמשים על מנת להעניק שירותי תמלול קובע לעתים קרובות את איכות התוצאה. חשוב להשקיע בציוד איכותי על מנת למנוע טעויות בלתי הפיכות. ראשית, הציוד צריך להיות מספיק מהיר, מתקדם ומשוכלל על מנת לעקוב אחר הפסקות בדיבור ואחר ניואנסים קטנים. חשוב להתאים את הציוד לסביבה שבה מבצעים את השירות ולוודא שהוא עולה בקנה אחד עם כמות הנמענים.

שנית, המטרה היא להשתמש בציוד כדי לחסוך זמן וכסף. ציוד ברמה גבוהה יאפשר תמלול של כל סוגי הראיונות, הישיבות, השיחות, הפגישות וכדומה. מנגד, ציוד לא איכותי עלול להוריד לטמיון שעות של הקלטה.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים את התקציב לרכישת ציוד:

א. אוזניות – טווח המחירים של אוזניות נע בין מאות לאלפי שקלים. ככל שהאוזניות איכותיות יותר, כך המחיר שלהן צפוי לעלות. מנגד, יש גם הרבה חברות שמוכרות אוזניות במחיר מופרז אך לא מסוגלות לעמוד בסטנדרטים של אנשי המקצוע המובילים. האוזניות המיוחדות מאפשרות לזהות את הדיבור ולהפריד בין ערוצי השמע והקול. יש להן חשיבות גדולה במתן השירות והן מיועדות גם לשימוש פרטי.

ב. תוכנות מחשב – תוכנת תמלול מאפשרת הקלדה של הנאמר ושליטה על ההקלטה עצמה. לתוכנה יש מגוון רחב של פונקציות ממוחשבות, כמו למשל שליטה על קצב ההקלטה ומהירות הדיבור, העברת ההקלטה לנקודה מסוימת, השמעת קטעים באופן שחוזר על עצמו וכן הלאה. התוכנה גם תומכת במספר רב של שפות לצד עברית ואנגלית.

ג. ציוד לעיבוד קול – אי אפשר להציע שירותי תמלול ללא ציוד לעיבוד קול. הציוד משמש לשיפור איכות הסאונד בהקלטה, או להפחתת רעשים משמעותיים שנמצאים ברקע. זהו ציוד חשוב בעיקר בשירותים הניתנים עבור בתי משפט, חקירות משטרתיות וכן הלאה.

חברת תמלול

טווח מחירים

חברת תמלול מקצועית תחזיק בציוד שעלותו 5,000-15,000 ש"ח. זהו ציוד המאפשר להקליט ישיבות שלמות, להתחבר למערכות הגברה ולהציע גיבוי למקרה של נפילת מערכות או קצר בתקשורת. לעומת זאת, אנשים פרטיים או סטודנטים יכולים להסתפק בציוד בסיסי שעולה כמה אלפי שקלים בלבד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן