כמה עולה צ'ילר

כולנו רגילים להשתמש במזגן, אך יש אנשים שכבר גילו את ההמצאה המהפכנית – צ'ילרים. המצאה זו מבצעת את פעולות החימום והקירור שמזגן רגיל יכול לבצע עבורינו, אך בצורה קצת שונה ובריאה יותר.

מה זה צ'ילר וכיצד נשתמש בו?

צ'ילר הוא מערכת לחימום או קירור של חללים סגורים באמצעות מים. המערכת עצמה מחממת או מקררת אוויר באמצעות גז. לאחר פעולת החימום או הקירור, בהתאם לצרכי המשתמש, המערכת נושבת את האוויר החדש על מים, שיוצאים דרך פתחי האוורור יחד עם האוויר. אופן הפעולה דומה לזה של מזגן, מלבד הבדל אחד חשוב ומרכזי – מים.

chilersהיתרון הגדול של צ'ילר על פני מזגן

שימוש במזגן או בתנור חימום מוציא את כל הלחות מהאוויר המוזרם אל החדר המקורר או המחומם. מזגנים, כמו גם תנורי חימום, מנצלים את המים המצויים באופן טבעי באוויר עד תומם. פעולה זו גורמת לתחושת מחנק ויובש, לעתים עד כדי סכנת חיים ממשית ליושבי הבית, במידה וכל החלונות והדלתות סגורים ומכשירי החימום או הקירור פועלים. התחושה המתקבלת משימוש בצ'ילרים, היא תחושה שונה לגמרי מזו המתקבלת משימוש במזגנים או תנורי חימום מכיוון וזו תחושה לחה הרבה יותר, ללא מחנק. והתחושה היא שהטמפרטורה הקיימת הינה טבעית וכך היא אמורה להיות בכל בית.

מהם הפרמטרים המשפיעים על מחירם של צ'ילרים?

מחירו של צ'ילר יכול להשתנות לפי מספר פרמטרים מרכזיים. האלמנטים החשובים והמרכזיים ביותר לקביעת מחירם של צ'ילרים הוא גודל המנוע והספק העבודה. מטרתו של הצ'ילר היא לחמם או לקרר, ולכן הוא זקוק למנוע. ככל שהמנוע גדול יותר והספקו חזק יותר, כך פעולתו של הצ'ילר יכולה להתבצע במהירות וביעילות גבוהות יותר. כמובן, שבהתאם לכך מחירו של הצ'ילר יהיה גבוה יותר.

פרמטרים משניים יותר אך לא פחות חשובים הם שם היצרן, החומרים ממנו הצ'ילר עשוי, שנות האחריות שמגיעות עם המכשיר, מחיר ההתקנה ומחיר הייבוא. כמובן שרכישת צ'ילרים מיד שניה יכולה להוזיל בהרבה את עלות הרכישה הכללי, אך מכיוון שמדובר במכשיר מכאני מאסיבי, ייתכן וההעברות שלו ממקום למקום והעובדה שכבר בוצע בו שימוש לאורך זמן, יכולים להוריד מערכו הפונקציונאלי.

מחירם של צ'ילרים יכול לנוע בין עשרות אלפי שקלים עד למאות אלפי שקלים בהתאם לגודל המערכת.
חשוב לציין שמערכת זאת מיועדת למבנים גדולים מאוד ועל כן מחירה הגבוהה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן