כמה עולה קבורה אזרחית?

קבורה אזרחית

יותר ויותר ישראלים מביעים רצון כי בשעת מותם, הם לא ייקברו בחלקת קבר דתית, אלא בחלקת קבר אזרחית. קבורה אזרחית שונה מן הקבורה הדתית הרגילה בארץ, שכן היא איננה עוברת דרך מסודות הדת בארץ, לא מנוהלת ע"י חברה קדישא (אלא ע"י חברות פרטיות), וניתנת לכם כך היכולת לקבור את יקירכם בכל חלקת קבר שתרצו, ולנהל את הטקס לפי ראות עיניכם. מדובר על פתח שמאפשר ללא מעט אנשים לזכור את יקיריהם בדרך שחשובה להם. עם זאת, חשוב להבין כי העלויות של הקבורה האזרחית הן שונות מאד מן הקבורה הדתית, ויש לעמוד על ההבדלים השונים וההשפעות על מחירי הקבורה.

להכיר את ההשפעות והוראות החוק

מדוע לרוב הקבורה האזרחית לא בחינם? – החוק הישראלי קובע כי המוסד לביטוח לאומי מחויב לממן את חלקת הקבר וכן מחיר בסיסי עבור המצבה והוצאות קבורה, עבור כל אדם אשר מבקש להיקבר בחלקת הקבר אשר שייכת מבחינה מוניציפלית לרשות המקומית שבה הוא התגורר במהלך חייו. אולם, רוב הרשויות המוניציפליות משויכות לבתי קברות דתיים. לכן, המקרה היחיד שבו קבורה אזרחית תהיה חינמית כמו קבורה דתית, הוא כאשר הנפטר היה בעצמו בן המקום שבו יש את חלקות הקבורה האזרחית. חלקות אלו נמצאות כיום רק בקיבוצים ובמושבים, ולכן הקבורה האזרחית החינמית רלוונטית רק לאלפי אנשים בארץ. כל היתר שרוצים להיקבר בקבורה אזרחית אמנם רשאים לעשות כך – אך הביטוח הלאומי לא יממן זאת.
● רכישת השטח – קודם כל, עליכם לשלם עבור השטח של חלקת הקבר עצמה, שכן כאמור המדינה לא תממן זאת. העלויות כאן יגיעו לכמה אלפי שקלים בודדים ברוב המקרים. שימו לב שיש אפשרות כמובן לרכישה של חלקת קבר זוגית, ואז המחיר עולה, אם כי כך אפשר לחסוך בכסף בעתיד, ולדעת שמקומם של בני הזוג מובטח.
● סוג המצבה – זו אחת מההשפעות המרכזיות ביותר על המחיר של קבורה אזרחית. למעשה, אפילו בקבורה דתית מחיר המצבה יכול להשפיע, כי הביטוח הלאומי נותן רק כיסוי בסיסי למצבה הפשוטה ביותר. הדבר נכון על אחת כמה וכמה למצבות בקבורה האזרחית. מצבות פשוטות יכולות לעלות כ1,500 ש"ח לבד. מצבות מושקעות ויוקרתיות יכולות גם להגיע למחיר של 18 אלף ש"ח. הכל תלוי בסופו של יום, ברצון האישי שלכם, וברצונו של הנפטר.
● תחזוקת הקבר – עוד נושא שחשוב לשים לב אליו בעלויות של קבורה אזרחית, הוא התחזוקה של הקבר. קברים מוזנחים עלולים לסבול מהתפתחות של ריקבון סביבם, מצמחיה שתעלה עליהם, מנפילה ושחיקה של האותיות על המצבה, ועוד. אפשר לבחור בשירותי תחזוקה חודשיים במחירים של 100-200 ש"ח לחלקת הקבר, או לשלם באופן חד פעמי כמה מאות שקלים פעם בשנה-שנתיים לשיפוץ החלקה.

להתכונן מראש להוצאה

על כן, אם אתם מעוניינים בחלקת קבר במתחמי הקבורה האזרחית – כדאי לבחון את המחירים השונים ולדבר עם החברות המובילות בתחום, כדי שתוכלו לקבל הצעת מחיר מדויקת.
קבורה אזרחית

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן