כמה עולה קונסולת אקס בוקס וואן?

אקס בוקס וואן

 

הכירו את הקונסולה: אקס בוקס וואן

קונסולת אקס בוקס וואן מיוצרת על ידי חברת מייקרוסופט ומשווקת ברחבי העולם החל משנת 2014. היא מתחרה עיקרית לקונסולת פלייסטיישן 4 של סוני ויש לה יכולות חדשות שלא הופיעו בדגמים קודמים. הבקר כולל ארבעה מנועי רטט חדשניים ואיכות השמע באוזניות מאפשרת פליטת סאונד אמינה. כל בקר משתמש בטכנולוגיית שיקוף בלתי נראית בשילוב טכנולוגיית LED כדי לשלוח אותות אינפרא אדום לחיישן ולרכיב הקינקט, במטרה לאפשר חיבור חלק. העיצוב של הקונסולה גם הוא שונה מהדגמים הקודמים, ההדקים והבקר עוצבו בזווית מסוימת לשיפור הנוחות והחלל הפנימי לסוללה נמצא בתוך הבקר עצמו.

 

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים הקובעים כמה עולה קונסולת אקס בוקס וואן:

א. חומרה – כל הקונסולות מגיעות עם שבב מאוחד תוצרת AMD הכולל 8 ליבות במהירות של 1.6 ג'יגה הרץ. הכרטיס הגרפי משולב עם מעבד במטרה לחסוך מקום ויש גם זיכרון פנימי של 8 ג'יגה, כונן קשיח, 3 יציאות USB ועוד שתי יציאות HDMI. יחד עם זאת, בחלק מהדגמים ניתן להשיג חומרה משופרת המעלה את המחיר.

ב. אחריות – קונסולות הנמכרות עם אחריות של מייקרוסופט ישראל עולות יותר מקונסולות ללא אחריות. האחריות היא לתקופה מוגבלת ובה ניתן לטפל בתקלות במעבדות ובחנויות המורשות. קונסולת אקס בוקס וואן עם אחריות מומלצות על אף מחירן הגבוה יחסית.אקס בוקס וואן

ג. רכיבים ומשחקים – אפשר לרכוש קונסולת אקס בוקס וואן יחד עם רכיבים נוספים ועם משחקים ייעודיים. כל תוספת של רכיב או משחק מעלה את המחיר, אולם היא עדיין משתלמת יותר בהשוואה לרכישה נפרדת. הרכיב העיקרי המעלה את המחיר הוא קינקט שמזהה פרצופים ומאפשר שליטה במשחק ללא מגע וג'ויסטיק.

טווח מחירים

קונסולת אקס בוקס וואן של 500 ג'יגה זיכרון עם אחריות מייקרוסופט ישראל תעלה 1,900-2,100 ש"ח. קונסולה דומה של 1 TB עם משחק ואחריות תעלה 2,500-2,800 ש"ח וקונסולה עם 500 ג'יגה זיכרון ומשחק תעלה 2,200-2,400 ש"ח. מכשיר הקינקט לבדו עולה 800-900 ש"ח וקונסולה עם קינקט ומשחק מתאים כבר תעלה 2,700 ש"ח מעלה.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן