כמה עולה קורס אבטחת מידע?

אבטחת מידע

צעירים וצעירות שסיימו את השירות הצבאי שלהם וכבר חזרו מהטיול הגדול מתלבטים פעמים רבות לגבי תחום הלימודים הנכון להם ביותר. השאיפה של חלק מהאנשים היא ללכת בעקבות נטיית לבם ולעסוק במקצועות שמעניינים אותם ומדברים אליהם, בעוד שאחרים רודפים אחרי הכסף ומחפשים את המשכורת המנופחת והגדולה. האמונה הרווחת היא שצריך תואר אקדמי כדי לעסוק במקצוע נחשק ומבוקש שבו ניתן להשתכר בצורה נאה, אך אין כך הדבר. ישנם מקצועות רבים בשוק המאפשרים השתכרות נאה, תוך כדי עבודה בסביבה מתפתחת ומעודדת. אחד מהתחומים הללו הוא תחום הסייבר ואבטחת המידע. לאילו מביניכם שאוהבים מחשבים ומעוניינים לשמוע פרטים נוספים על עלויות הקורס, ריכזנו את המידע הנדרש במאמר הבא. בעמוד זה תגלו למי מיועד הקורס, ותשמעו פרטים על אפשרויות התעסוקה לבוגריו.

למי מיועד קורס אבטחת מידע?

קורס אבטחת מידע מיועד לאנשים שאוהבים, חיים ונושמים את עולם הסייבר, שעולם המחשבים לא זר להם, ושהמשיכה לתחום פועמת בהם. מדובר בקורס אינטנסיבי המקיף מקצועות רבים מעולם הסייבר, מקצועות נדרשים בתעשייה הגדלה והולכת  של התחום. ניתן לעבור את הקורס במכונים רבים המתמחים בתחומי הסייבר השונים, ולהירשם לקורסים רבים בהיקפים שונים.

במה ניתן לעסוק לאחר סיום הקורס?אבטחת מידע

חברות רבות מנהלות את אבטחת המידע שלהן בעצמן, בעוד שחברות אחרות פונות לתהליכי מיקור חוץ במטרה לספק את ההגנה הדרושה להן מפני גורמים זדוניים – כך ששני סוגי חברות אלו קולטות עובדים במקצוע. אפשרויות התעסוקה בתחום הן רבות, והן תלויות ברמת ההכשרה בתחום, ובתחומי העניין של העוסק בו. תחום אחד לדוגמא בו ניתן לעסוק בענף אבטחת המידע הוא בחינת חדירות. פעמים רבות חברות העוסקות באבטחת מידע מקימות מערכי הגנה, ומעסיקות אנשי אבטחת מידע המתמחים בפריצה ומאפשרות להם לנסות ולפרוץ אל מאגרי המידע של החברה במטרה לבדוק את הפרצות השונות במערך האבטחה שאותו הקימו. תחום אחר שבו ניתן לעסוק בענף הוא תכנות המותאם לאבטחת מידע. מדובר בתכנות מונחה אבטחה, העוסק בניטור ומעקב, שליטה בקרה של תנועות רשת שונות בדרגות אבטחה שונות.

טווח המחירים של הקורס

עלויות קורס אבטחת מידע הן משתנות ותלויות במוסד הלימודים שבו מועבר הקורס מועבר, בהיקף שעות הלימוד, ובהיבטים נוספים של הקורס כמו רמת ההכשרה, רמת ההוראה והעזרים שבהם נעשה שימוש. מחירו של קורס בודד בתחום אבטחת המידע יכול לנוע בין 2,000 ש"ח במוסדות הקטנים עבור קורסי מבוא, ולהגיע ליותר מ-10,000 שקלים עבור תוכנית לימודים מלאה המכשירה את הסטודנטים המסיימים את הקורס לעסוק באופן מקצועי בחברות אבטחת המידע הגדולות ולהשתכר בהתאם. באופן כללי ניתן לומר שרמת ההכנסה בתחום היא גבוהה מכיוון שאין הרבה מומחים לתחום אבטחת המידע שמסוגלים לספק את השירותים הנדרשים, והדרישה לתחום הולכת וגדלה בעקבות חידושים טכנולוגיים המגבירים את איומי הסייבר השונים.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן