כמה עולה קורס הכנה לכיתה א'?

הכנה לכיתה א

הורים מתרגשים לא פחות מהילדים לקראת המעבר לכיתה א' וכיום ניתן להקל על התהליך באמצעות קורסי הכנה ייעודיים. במאמר הבא נסביר מהם הקורסים הללו וכיצד נקבע המחיר שלהםהכנה לכיתה א

קורס הכנה לכיתה א' יכול להקל על ילדים לקראת אחד הצעדים החשובים שהם עומדים לעשות בחייהם. הקורס מתמקד בהבדלים בין גן חובה לבין בית הספר והוא נוגע בשורה ארוכה של נושאים פדגוגיים. מתכונת הקורס נבחרת לפי שיטות הלימוד המקובלות ולפי הנושאים הנלמדים במהלך כיתה א'. מעבר לכך, הקורס עוזר לילד להיות בשל ומוכן לחווית הלמידה על כל השלכותיה החברתיות, האישיות והפסיכולוגיות. הקורס גם מעניק מוטיבציה והוא גורם לילד להרגיש בטוח יותר.

את הקורס אפשר לעבור מספר חודשים לפני תחילת שנת הלימודים, או באופן שבועי וגם אחרי שהילד כבר עלה לכיתה א'. הורים יכולים להתייעץ עם אנשי מקצוע טרם בחירת הקורס ועליהם לבדוק היטב מה הוא כולל. בנוסף, יש גורמים שונים המשפיעים על מחיר הקורס ועלותו הכללית.

גורמים המשפיעים על המחיר

אלו הפקטורים שקובעים עבור ההורים כמה עולה קורס הכנה לכיתה א':

א. מורה פרטי או חוג – הבחירה המשמעותית ביותר היא בין מורה פרטי שעלותו 60-120 ש"ח לשיעור לבין חוג שעלותו כמה מאות שקלים בחודש. היתרון של מורה פרטי הוא יחס אישי עבור הילד, בעוד בחוג ניתן לחשוף את הילד לדינאמיקה החברתית הצפויה להם בכיתה א' ובהמשך דרכם בבית הספר. חוגים וקורסים של גופים פרטיים עולים 200-400 ש"ח והם נמשכים חצי שנה. מי שמעדיף לרשום את הילד לקייטנת הכנה הכוללת גם שיעורים באנגלית יצטרך לשלם 3,000 ש"ח ומעלה.

ב. חוברות למידה ומשחקים – רוב הקורסים מבוססים על חוברות למידה לעבודה עצמאית בבית. יש גם המון משחקים המתאימים לשילוב במהלך קורס הכנה לכיתה א'. המשחקים מגוונים את מערך הלימודים הרגיל והם מתאימים ליישום יחד עם ההורים. טווח המחירים של חוברות למידה ומשחקים עומד על 40-165 ש"ח.

ג. הרשמה לאתר מבית מט"ח – אתרי אינטרנט מציעים להורים ולילדים פלטפורמה אידיאלית עבור קורסי הכנה. הגישה אל האתרים היא מכל מכשיר נייד לרבות מחשב, טלפון או טאבלט והשימוש בתכנים אינטואיבי לחלוטין. יחד עם זאת, ההרשמה כרוכה בחלק מהאתרים לתשלום. אפשר להוריד אפליקציה של מט"ח בחינם מחנות האפליקציות של אפל או גוגל, ואפשר גם להירשם לאתרים מסוימים בתשלום של כמה 10-40 ש"ח בחודש.

טווח מחירים

הוצאה כוללת של 1,000-4,000 ש"ח נחשבת סבירה וסטנדרטית עבור קורס הכנה לכיתה א'. אפשר לחסוך בהוצאות במידה ומסתפקים במספר מצומצם של שיעורים פרטיים ובשימוש בחוברות בלבד. על כל פנים, הורה המעוניין לרשום את הילד לקורס יכול להשוות מראש בין התנאים, לוודא את התאמת התכנים לתחומי העניין של הילד וליכולת שלו וגם להשתמש בידע של הגננת על מנת לבצע התאמה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן