כמה עולה קורס חוקרים פרטיים

חושבים לפתוח משרד חקירות פרטי? כדאי שתדעו קודם כל כמה עולה קורס הכשרה ואילו גורמים משפיעים על המחיר

פתיחת משרד חקירות פרטי יכולה להתבצע רק על ידי אנשי מקצוע שעוברים הסמכה מיוחדת. ההסמכה ניתנת על ידי מכללות ובתי ספר פרטיים. בוגרי הקורסים יכולים לנסות להשתלב כחוקרים פרטיים שכירים בשוק הפרטי, או להגיש מועמדות למשרות במשרד הביטחון ובחברות אזרחיות העוסקות בתחום. בנוסף, במגזר הציבורי כמה עולה קורס חוקרים פרטייםנרשם ביקוש גבוה לבוגרי קורס חוקרים פרטיים והמשרות האטרקטיביות כוללות עבודה בבנקים, במשטרה, בצבא וכדומה.

תנאי הקבלה עבור הקורס הם בדרך כלל 12 שנות לימוד, עבר פלילי נקי וראיון אישי מול ועדת קבלה. ניתנת עדיפות לאנשי ביטחון, צבא ומשטרה אולם רוב המכללות מוכנות להתגמש על מנת לקבל לשורתיהן מועמדים. נושאי הלימוד העיקריים בקורס כוללים סוגיות בדין הפלילי, אתיקה מקצועית, פסיכולוגיה של החקירה, איסוף מודיעין, ביצוע מעקבים ותצפיות ועוד.

גורמים המשפיעים על המחיר

השאלה כמה עולה קורס חוקרים פרטיים תלויה במספר פרמטרים קבועים יחסית:

א. מספר שעות – קורס ממוצע נמשך 300 שעות לימוד אקדמיות. במכללות המציעות קורס מקוצר ניתן לחסוך בהוצאות, אך כדאי לברר מראש האם מדובר על לימודים בשעות הבוקר או הערב.

ב. תרגילים – כל המכללות ובתי הספר בתחום של חקירות פרטיות משלבים בין ידע תיאורטי ומעשי. אף על פי כן, יש הבדל בין כמות התרגילי הסימולציה והתרגול בשטח. ככל שכמות התרגילים גדולה יותר, כך צפוי המחיר של הקורס לעלות.

ג. מוניטין – גם בתחום הלימודים האקדמיים יש משמעות למוניטין של המוסד בו בוחרים. בית ספר מוכר, מפורסם ועם מרצים ברמה גבוהה יכול להרשות לעצמו לגבות שכר לימוד יקר מהסטודנטים. לעומת זאת, במכללות ללא מוניטין חיובי או בבתי ספר קטנים ניתן להירשם לקורס חוקרים פרטיים בהנחות של עשרות אחוזים.

ד. דמי הרשמה – יש מכללות ובתי ספר בהם דמי הרשמה מגולמים בשכר הלימוד, לעומת אחרים המחייבים תשלום של דמי הרשמה בנפרד. בנוסף, כדאי לברר מראש האם יש דמי ביטול ומה גובהם.

טווח מחירים

המחירים של קורס חוקרים פרטיים נעים בטווח של 2,000-5,000 ש"ח. מחיר זה נמוך בהשוואה לתואר ראשון המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, אולם הוא עדיין יקר יחסית לקורסים מקצועיים פשוטים. בכל מקרה, הדבר החשוב הוא לבחור מכללה או בית ספר לחקירות פרטיות לפי שיקולים פרקטיים ולא רק לפי המחיר.

עדיף לשלם עוד כמה שקלים וללמוד בכיתות איכותיות מול מרצים מנוסים מאשר לנסות לחסוך בהוצאות. ההכשרה היא חלק קריטי מהמקצועיות של חוקר פרטי. הכשרה ברמה גבוהה תעזור לחוקר פרטי לפתח קריירה, למצוא משרה ולעסוק בתחום. טווח המחירים הוא לא תמיד פרמטר של איכות הלימודים ולכן כדאי לבדוק את הנושא תחת הפרופורציות הנכונות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן