כמה עולה קורס צילום למתחילים?

קורס צילום מקצועי למתחילים

אף על פי שכל אחד מאיתנו מחזיק סמארטפון ביד ומצלם בעזרתו ללא הפסקה, יש רבים שבוחרים לעשות זאת באופן מקצועי, לשם כך נרשמים לקורס צילום למתחילים, בו הם יכולים ללמוד את רזי התחום.

צעירים ומבוגרים רבים נרשמים לקורס צילום מקצועי למתחילים, בו הם יכולים ללמוד הן באופן מעשי ובאופן תיאורטי את כל מה שהם צריכים לדעת בשביל להתחיל לצלם נכון. בשלב מאוחר, חלקם ממשיכים לקורס צילום למתקדמים או לחילופין בוחרים להתמקצע באמצעות הידע שהם צברו בקורס ולממש אותו בפועל.

קורס צילום למתחילים מועברים במסגרות שונות, החל מלימודי חוץ של מוסדות אקדמיים שונים, דרך מוסדות תרבות שעורכים קורסים בנושאים שונים, חברות ומגזינים של תיירות, צלמים אשר מעבירים את הידע והניסיון שלהם לקהל צלמים חדש, וכן בבתי ספר ומוסדות שמתעסקים בצילום על כל המשתמע מכך, הן צילום נוף, צלום דוגמנות, חדשות, מוצרים ועוד.

מה כולל קורס צילום

קורס צילום למתחילים כולל שני חלקים, חלק מעשי וחלק תיאורטי. בחלק התיאורטי, מקבלים התלמידים הסבר על מושגי יסוד בצילום, טכניקות של צילום, תיאוריות של צילום והתבוננות וכן הם נחשפים לסוגים שונים של צילומים.

בחלק המעשי, הם גם עובדים עם מצלמות מסוגים שונים, לומדים על החלקים שמרכיבים אותן, כיצד מטפלים בהם ומה התפקיד של כל חלק, וגם הן מבצעים צילומים שונים ונרחבים הן של מקומות, דמויות, חפצים ועוד. הצילומים נעשים בחושך ובאור, מתוך כוונה להתייחס להבדל שבין השניים ולדעת כיצד לצלם בשני המצבים.

במהלך הקורס הסטודנטים צריכים להגיש עבודות אשר יעמדו למבחן של המרצים ושל שאר התלמידים. בחלק מהקורסים נערכות בסיומם תערוכות בהן מוצגות עבודות שונות של התלמידים.

כמה עולה קורס צילום למתחילים וכיצד נקבע המחיר

עלות קורס צילום מקצועי למתחילים נע על סקאלה של 2000 שקל עד 5000 שקל. למה קיים פער כזה גדול במחירים? יש לכך מספר סיבות:

  1. המיקום בו נערך הקורס. אם מדובר במוסד ידוע, גדול ומוכר, אז סביר להניח שקיים ביקוש גבוה יותר ולכן המחיר יהיה גבוה יותר זאת להבדיל מקורס צילום למתחילים שנערך במסגרת מתנ"ס או מוסד אחר, לא מוכר.
  2. משך זמן הקורס. ישנם קורסים שנמשכים 6-8 מפגשים וישנם קורסים שנמשכים למעלה מ-10 מפגשים. מעצם זה שהקורס נמשך יותר זמן, אז הוא אמור לעלות יותר.
  3. סוג החומרים שמקבלים התלמידים, יש קורסים שכוללים מצלמות, יש כאלה שכוללים צילומי לילה באתרים מסוימים ועוד מגוון דברים שדורשים עלויות שונות.
  4. מספר המשתתפים בקורס. קורסים בהם יש מעט משתתפים, יכולים לעלות הרבה יותר, מעצם זה שכל אחד מקבל יחס אישי יותר מאשר בקורס עם כמות גדולה של משתתפים.
  5. תוכנית הקורס, יכולה אף היא להשפיע על עלותו לכאן או לכאן.

 

קורס צילום מקצועי למתחילים
קורס צילום מקצועי למתחילים

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן