כמה עולה קורס תיווך נדל"ן?

קורס תיווך נדל"ן

קורס תיווך נדל"ן הוא הזדמנות מצוינת לפתוח עסק עצמאי או להשתלב כשכיר בחברה גדולה. הקורס כולל נושאי לימוד מגוונים, הוא נלמד במכללות בכל רחבי הארץ וטווח המחירים עבורו נע סביב כמה אלפי שקלים בודדים.

ענף הנדל"ן בישראל

ענף הנדל"ן הוא בין התחומים הדינאמיים והסוערים ביותר בארץ. מחירי הנדל"ן עולים מדי שנה ומי שלוקח חלק בעסקאות יכול להפיק מכך רווחים כלכליים גבוהים במיוחד. הדרך להשתלב בשוק הנדל"ן היא קורס תיווך. זהו קורס המיועד לעוסקים בתחום הנדל"ן, או לאלו המבקשים לפתוח קריירה חדשה ולרכוש ידע בתחומים רלוונטיים. תכניות הלימוד של הקורס מתמקדות בפיתוח מיומנויות ויכולת הערכה של נכסי נדל"ן שונים. בנוסף, הלימודים מכשירים את המשתתפים לעבור את מבחן הרישוי של משרד המשפטים.

נושאי הלימוד העיקריים של הקורס הם מושגי יסוד בנדל"ן, חוק הגנת הצרכן, מיסוי מקרקעין, דיני שכירות, מנהל מקרקעי ישראל, מע"מ ומס הכנסה, חוק המתווכים, דיני חוזקים וכמובן עקרונות בשיווק נדל"ן. יחד עם זאת, הקורסים כוללים שילוב בין הוראה פרונטאלית והרצאות לבין סדנאות מעשיות. המטרה העיקרית היא להכשיר את המשתתפים להצלחה במבחן והשתלבות מהירה בשוק.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים הקובעים כמה עולה קורס תיווך:

א. סוג המכללה – מכללה יוקרתית תגבה מחיר גבוה לקורס ייעודי לעומת מכללה חדשה או צעירה יותר. גם המיקום הגיאוגרפי של המכללה משפיע על המחיר שהיא גובה, ולכן יש פערי עלויות בין לימודים במרכז ובפריפריה.

ב. אופי המסלול – הלימודים מתקיימים פעם-פעמיים בשבוע ובמסלולי בוקר, צהריים וערב. מסלולי ערב נוטים להיות יקרים יותר, בגלל שהביקוש עבורם גבוה. חלק גדול מקהל היעד של הקורס כולל בעלי קריירה קיקורס תיווך נדל"ןימת שרוצים להשיג את ההסמכה ולעסוק בתיווך. הם בוחרים בקורס במסלול ערב שלא מתנגש עם העבודה שלהם ולכן המחיר של המסלול עולה.

ג. מספר שעות – עלותם של קורסים אקדמיים נקבעת לפי מספר שעות הלימוד. קורס תיווך נמשך 70-80 שעות, וככל שמספר השעות עולה כך צפוי גם המחיר לגדול. אפשר לברר על מספר שעות הלימוד לפני שנרשמים.

ד. אגרת בחינה – רשם המתווכים הפועל מטעם משרד המשפטים גובה אגרת בחינה על סך 499 ש"ח. את התשלום מבצעים טרם בחינת הרישוי וכתנאי לרישום. בנוסף, מתווך צריך לשאת בעלות אגרה חד פעמית בעד רישיון ורישום בפנקס המתווכים. העלות היא 973 ש"ח והיא בתוקף עד תאריך 31.12 של אותה שנה קלנדרית. אגרה שנתית לחידוש הרשיון תעלה לאחר מכן 487 ש"ח.

טווח מחירים

סקירה קצרה של מוסדות לימוד בקורס תיווך מעלה טווח מחירים של 2,400-3,300 ש"ח. זהו המחיר הממוצע לקורס של 75 שעות במסלולי צהריים. לעלות הזו יש להוסיף את שאר הפרמטרים כפי שצוינו לעיל. לא מדובר על עלות גבוהה, בעיקר בהשוואה לקורסים מקצועיים אחרים.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן